۵۶۹ مورد اجرای حکم برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراک

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک با بیان اینکه جمع آوری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز وظیفه واحد اجرائیات است، گفت: در هشت ماهه اخیر از ۱۲ دی ماه ۹۷ تاکنون ۵۶۹ مورد اجرای حکم در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز داشته‌ایم که برای این مدت آمار بسیار زیادی است.

 محمد عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مرحله نخست پس از مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز به مالک تذکر می‌دهیم که کار را تعطیل کند در صورتی که بازهم همین روند ادامه یابد با دستور مقام قضائی به ساختمان برای جمع آوری ابزار اساسی کار ورود کرده و ابزار را به صورت امانت نگهداری می‌کنیم تا اقدامات قانونی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳ مورد بلوک گذاری صورت گرفته که عمدتا بلوک گذاری برای مغازه‌هایی که مشکلاتی را از لحاظ قانونی به وجود آورده‌ و رفع آن نیاز به پیگیری دارد، عنوان کرد: از این تعداد با پیگیری‌های قانونی مالکان ۳۵ مورد به اخذ مجوز و برداشتن بلوک منجر شده است.

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک ادامه داد: در ساخت و سازهای مجاز نیز نمی‌توانند در پیاده رو و خیابان سد معبر کنند بلکه باید به محض اینکه طبقه اول ساخته شد کانکس و مصالح را به داخل طبقه اول انتقال دهند که در این مورد ۳۹ کانکس به دلیل سرپیچی از این امر به مجتمع شهرداری انتقال داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه جمع آوری تابلو بنرها نیز در دستور کار همه روزه است، ادامه داد: واحد اجرائیات، تابلو بنرهایی را که در مکان‌های نامناسب مثل تیر چراغ برق و درختان نصب شده و چهره شهر را زشت و نامطلوب کرده جمع آوری می‌کند، بطوری که در این مدت ۶۳ سرویس خاور تابلو بنر از سطح شهر اراک جمع آوری شده است.

کد خبر 389546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.