صداوسیما مدافع جریانی خاص شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صداوسیما مدافع جریان خاصی شده است که این موضوع اعتبار این رسانه را در مسائل سیاسی زیر سئوال می‌برد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شیخ، برنامه سازی علیه دولت را یکسویه عنوان کرد و اظهارکرد: صداوسیما مدافع جریان خاصی شده است و این موضوع، اعتبار این رسانه را در مسائل سیاسی زیر سوال می برد؛ در حالی که صداوسیما باید رسانه‌ای ملی باشد و همه آحاد مردم از همه جناح ها و جریان های سیاسی به آن اعتماد کامل داشته باشند و آن را رسانه خود بدانند، اما متاسفانه از این روند خارج می‌شود.

وی افزود: خط مشی اخبار و همچنین برنامه های صداوسیما یکجانبه و یک طرفه است و گاهی که در برنامه‌های خود از کارشناسان جریان یا جناح غیر همسو با خود دعوت می کنند، مجری برنامه، مجال هرگونه اظهار نظر را از او می‌گیرد.

این نماینده مجلس در خصوص موضع گیری های صداو سیما علیه دولت و شخص ئیس جمهوری به ویژه در برنامه‌های اخیر این رسانه از جمله «اتم» و «بدون توقف»، گفت: بعضی از تصمیماتی که در کشور گرفته شد از جمله «برجام» و موضوعات دیگر، تصمیم نظام بوده و نمی توان دولت را در اتخاذ این تصمیم ها و اجرای آنها خود رای و مستقل قلمداد کرد و به این بهانه به دولت تاخت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم گیری ها در کشور، نه تصمیم دولت، قوه مجریه و رئیس جمهور بلکه کلان و از سوی نظام است؛ تمام ارکان نظام  در تمام مراحل یک تصمیم اعم از مطالعات کارشناسی، برنامه ریزی تا تصمیم گیری و انتخاب خط مشی کلی، نقش دارند و به نوعی وفاق ملی در این امر وجود دارد، حال ممکن است در این مسیر برخی نظرات و دیدگاه ها صد در صد و برخی نیز ۵۰ درصد یا کمتر و بیشتر اعمال شده باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری‌ها  بر حسب رای مردم و اختیارات قانونی و برحسب موقعیت شخصی و حقوقی متفاوت است، ادامه داد: اینکه ما این تصمیمات نظام را به رئیس جمهوری، دولت، مجلس یا هر شخص و نهاد دیگری منتسب کنیم و حالت تخریبگرانه بگیریم، از ابعاد مختلف مشکل زا و تنش آفرین است.

شیخ موضع گیری‌های یک سویه را خلاف اخلاق اجتماعی و سیاسی دانست و افزود: تصمیم گیری ها در کشور در حوزه اختیارات شخص یا قوه خاصی نیست، بنابر این با این رویه ما اجازه دفاع را به تصمیم گیران نمی دهیم، اعتماد مردم به نظام را به ویژه در تصمیم گیری‌های کلان سلب می کنیم، آحاد مردم در تصمیمات کلان و سرنوشت ساز نظام سهیم هستند، حتی اگر آن تصمیم گیری ها و رای ها ناقص باشد، زیرا یک برنامه و تصمیم می تواند کارکرد داشته و به اهداف مورد نظر برسد که رای مردم و همه ارکان نظام پشتوانه آن باشد.

وی ادامه داد: جایی که ما از تصمیم، برنامه و هدفی که وفاق ملی نیاز دارد، حمایت نمی کنیم، دشمن از همان روزنه استفاده و ورود می کند و ضربه خود را می زند، بنابراین این موضع گیری ها و برنامه سازی های تخریبگرانه به نوعی میدان دادن به دشمن است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال تخریبگری های صدا و سیما علیه دولت و رئیس جمهوری را ناقض حقوق  فردی و اجتماعی دانست و افزود: وقتی ما به فردی تهمت و موارد نادرست و ناروایی را منتسب می کنیم بنابر قانون مسئولیت داریم و باید پاسخگو باشیم؛ بر اساس قانون افراد حق دارند از حقوق خود دفاع کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 389542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.