علی دایی و تهدیدی به نام کریستیانو رونالدو

فوق ستاره پرتغالی یوونتوس در تیم ملی فوتبال کشورش همچنان می‌درخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه شنبه شب گذشته تیم ملی فوتبال پرتغال در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰، به مصاف لیتوانی رفت و با نتیجه پر گل پنج بر یک پیروز میدان شد.

اما نکته ای که بسیار مهم بود درخشش خیره کننده رونالدو کاپیتان پرتغالی ها بود که به تنهایی چهار گل از پنج گل تیم کشورش را به ثمر رساند. او که تا قبل از این بازی ۸۹ گل ملی در کارنامه ورزشی خود داشت، با زدن این چهار گل، ۹۳ گله شد و حالا فقط ۱۷ گل لازم دارد تا از علی دایی عبور کند.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران است، او از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و در ۱۴۹ بازی،  ۱۰۹ گل به ثمر رساند و بهترین گلزن دنیا، در عرصه ملی شد. همین رکورد دایی تا به امروز باعث شده فوتبال ایران را با این چهره‌ محبوب بشناسند.

 بارنی رونای نویسنده معروف فوتبال روزنامه‌ی گاردین در آخرین مطلبش به بررسی گل های ملی اخیر رونالدو و نزدیک شدنش به رکورد علی دایی پرداخته است. او با جمله هایی در خور اعتبار دایی از او یاد کرده و نزدیک شدن رونالدو به رکورد پیش از این دور از دسترس دایی را بسیار بااهمیت خوانده است.

او رونالدو را ترکیبی خوانده که هرگز تغییر نکرده، هرگز پیر نشده و حیاتش برتافته از نوعی یگانگی است. او رونالدو و مسی را محصول فوتبال این عصر خوانده که پول، استعداد و تغییر قوانین زنجیره ای ساخته اند که اعداد را به شکل حیرت انگیزی جابجا کرده اند.

رونالدو در حال حاضر ۹۳ گل ملی زده، ۱۶ گل کمتر از علی دایی. در حالی که دو بازی با لوکزامبورگ و همین طور نبرد با اوکراین و لیتوانی در خانه پیش رویش جلب نظر می کنند که یعنی احتمالا گل هایش تا پیش از پایان سال مسیحی از مرز صد عبور خواهند کرد.

۵۵ گل رونالدو در رقابت های مقدماتی به ثمر رسیده اند و ۱۹ گل در رقابت های نهایی. این که ۵۶ گل در ۶۰ بازی آخر ملی اش زده حیرت انگیز به نظر می رسد. آخرین جمله مقاله رونای چنین ترکیبی دارد: "گذر رونالدو از رکورد دایی پی نوشت درخشان دیگری است و شاید هم یک نقطه پایان شایسته".

کد خبر 389540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.