بازدید از مناسب سازی ۱۳۰۰ دستگاه دولتی انجام شد

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال روند مناسب‌سازی ۱۳۰۰ دستگاه دولتی در سطح استان اصفهان توسط تیم‌های بازرسی و نظارت بهزیستی بازدید شد و تمام موارد اصلاحی لازم این ادارات به وسیله عکس و اسلاید به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

سید اصغر فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت معلولان در استان اصفهان اظهار کرد: در بانک اطلاعات بهزیستی استان اسامی حدود ۱۲۳ هزار نفر معلول ثبت شده‌ است.

وی در خصوص وضعیت و اولویت‌های معلولیت در استان اصفهان افزود: بیشترین فراوانی و تعداد معلولان به ترتیب در معلولان جسمی‌ حرکتی، کم توان ذهنی، ناشنوایان، اعصاب و روان و بعد از آن نابینایان و کم بینایان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه مناسب‌سازی دستگاه‌ها بیش از گذشته مورد توجه بهزیستی است، تصریح کرد: در جشنواره شهید رجایی همچنان مناسب‌سازی دستگاه‌ها نه تنها در مرکز استان که در همه شهرستان‌ها در حال اجرایی شدن است و همه دستگاه‌ها به طور جدی به دنبال این امر هستند تا ادارات خود را با استانداردهای مناسب‌سازی تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای از همه دستگاه‌ها برای بررسی روند مناسب‌سازی انجام می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال روند مناسب‌سازی ۱۳۰۰ دستگاه دولتی در سطح استان اصفهان توسط تیم‌های بازرسی و نظارت بهزیستی بازدید شد و تمام موارد اصلاحی لازم این ادارات به وسیله عکس و اسلاید به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

فیاض با بیان اینکه به دلیل امتیازدهی به دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی، دستگاه‌ها خواستار بازدید کارشناسان از ادارات خود هستند، افزود: مناسب‌سازی مراکز عمومی و مبلمان شهری با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد که شهرداری اصفهان هم تاکنون همکاری خوبی در این زمینه داشته است، اما دستگاه‌ها خود مکلف به مناسب‌سازی هستند.

وی در خصوص سرانه و کمک هزینه بهزیستی به مددجویان گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران امسال جمعا ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان کمک هزینه برای هر نفر واریز می‌شود و برای یک خانواده پنج نفر به بالا مددجوی بهزیستی جمعا تا سقف ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا سال گذشته خرید وسایل توانبخشی بهتر از امسال از طریق شرکت‌های خصوصی انجام می‌شد، اظهار کرد: به دلیل کسری بودجه و اتخاذ شیوه نقدی شرکت‌ها در شش ماه گذشته تامین وسایل توانبخشی بسیار سخت بود اما امیدواریم در شش ماه آینده با توجه به تصمیم اختصاص ۱۰ درصدی بودجه قانون جامع حمایت از معلولان به بهزیستی بتوانیم وسایل و ابزارهای مورد نیاز معلولان را به نحو بهتری تهیه کنیم.

کد خبر 389537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.