سید احمد حسینینیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز توجه نمایشگاههای عمومی بیشتر بر روی کالا است و جنبه علمی و پژوهشی آنها نادیده گرفته میشود، اما نخستین نمایشگاه نما و پوششهای ساختمانی که از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ شهریور ماه در اصفهان برگزار میشود، مخاطبان خاص خود را دارد که معماران و شهرسازان هستند.
وی ویژگی مهم نخستین نمایشگاه پوششهای ساختمانی را دانش و فناوری روز دانست و افزود: در این نمایشگاه رویکردهای جدید در عرصه نما به نمایش گذاشته می شود، از این رو فرصتی مناسب برای معماران فراهم میشود تا با تکنولوژیهای نوین معماری و پوششهای جدید آشنا شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: نخستین نمایشگاه پوششهای ساختمانی فضایی مناسب برای کسب و کار و رونق اقتصاد و تولید است زیرا گرایش افراد نسبت به محصولات تولید شده براساس دانش و فرهنگ ایرانی بیشتر بوده و بیشک این موضوع حوزههای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی گفت: شهر هوشمند نیازمند همگام سازی معماری و شهرسازی با نسل جدید است، لذا رویکردی جدید از معماری و پوششهای ساختمانی گذشتگان که فرهنگ و اصالت معماری ایرانی را به تصویر میکشد، الزامی است.
حسینینیا جذب مخاطب را یکی از ویژگیهای نمایشگاه پوششهای ساختمانی اصفهان دانست و اظهار کرد: اگر این نمایشگاه دستاوردهای نوین و تکنیکی در حوزه ساختمان را در معرض دید علاقهمندان قرار دهد، تاثیر بسزایی در تحول سازهها خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: هنگامی که فرد در یک مکان قرار میگیرد آن را ارزیابی میکند و با توجه به نظر مثبت یا منفی خود واکنش نشان میدهد که این واکنش همان رفتار وی در محیط را شکل خواهد داد؛ به همین دلیل اگر نمای ساختمانها و محیط شهری چشمنواز بوده و آرامش را منتقل کند، رفتار اجتماعی مناسب و مثبت نمود پیدا میکند، در مقابل هرگونه عدم توازن یا استفاده از رنگهای نامتناسب منجر به رفتارهای بد اجتماعی خواهد شد.
نظر شما