همگام‌سازی معماری و شهرسازی شهرهای هوشمند با نسل جدید

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهر هوشمند نیازمند همگام‌سازی معماری و شهرسازی با نسل جدید است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز توجه نمایشگاه‌های عمومی بیشتر بر روی کالا است و جنبه علمی و پژوهشی آنها نادیده گرفته می‌شود، اما نخستین نمایشگاه نما و پوشش‌های ساختمانی که از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود، مخاطبان خاص خود را دارد که معماران و شهرسازان هستند.

وی ویژگی مهم نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی را دانش و فناوری روز دانست و افزود: در این نمایشگاه رویکردهای جدید در عرصه نما به نمایش گذاشته می شود، از این رو فرصتی مناسب برای معماران فراهم می‌شود تا با تکنولوژی‌های نوین معماری و پوشش‌های جدید آشنا شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی فضایی مناسب برای کسب و کار و رونق اقتصاد و تولید است زیرا گرایش افراد نسبت به محصولات تولید شده براساس دانش و فرهنگ ایرانی بیشتر بوده و بی‌شک این موضوع حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی گفت: شهر هوشمند نیازمند همگام سازی معماری و شهرسازی با نسل جدید است، لذا رویکردی جدید از معماری و پوشش‌های ساختمانی گذشتگان که فرهنگ و اصالت معماری ایرانی را به تصویر می‌کشد، الزامی است.

حسینی‌نیا جذب مخاطب را یکی از ویژگی‌های نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی اصفهان دانست و اظهار کرد: اگر این نمایشگاه دستاوردهای نوین و تکنیکی در حوزه ساختمان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد، تاثیر بسزایی در تحول سازه‌ها خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: هنگامی که فرد در یک مکان قرار می‌گیرد آن را ارزیابی می‌کند و با توجه به نظر مثبت یا منفی خود واکنش نشان می‌دهد که این واکنش همان رفتار وی در محیط را شکل خواهد داد؛ به همین دلیل اگر نمای ساختمان‌ها و محیط شهری چشم‌نواز بوده و آرامش را منتقل کند، رفتار اجتماعی مناسب و مثبت نمود پیدا می‌کند، در مقابل هرگونه عدم توازن یا استفاده از رنگ‌های نامتناسب منجر به رفتارهای بد اجتماعی خواهد شد.

کد خبر 389534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.