سرویس‌دهی ویژه مدارس دخترانه با ۳۹ دستگاه اتوبوس

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: از ابتدای مهرماه ایستگاه‌های پرتراکم اطراف مدارس دخترانه هنگام تعطیلی مدارس با ۳۹ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلیل‌الله کاظمی با اشاره به اقدامات ویژه این معاونت در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای استقبال از آغاز سال تحصیلی جدید تامین آسفالت مورد نیاز جهت لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس و حیاط مدارس منتخب است.

وی اضافه کرد: در حوزه سرویس‌دهی مدارس نیز ۵۹ شرکت مجری سرویس مدارس انتخاب و با اخذ تعهدات از مدیران شرکت‌ها، آموزش رانندگان سرویس مدارس در نواحی هفت‌گانه، تبادکان و مدارس استثنایی انجام شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی و آموزشی برای بازرسان، ناظران و مدیران شرکت‌های متصدی سرویس‌دهی مدارس اظهار کرد: نرخ مصوب به این شرکت‌ها اعلام و سرویس‌ها ملزم به الصاق برچسب و تابلو سرویس مدارس شده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: در این راستا برای رانندگان سرویس مدارس کارت شناسایی و برچسب ویژه سرویس مدارس به چاپ رسیده و ۱۰۰ بازرس و ناظر با ۴۰ دستگاه خودرو گشت بازرسی بر عملکرد سرویس‌های مدارس نظارت خواهند داشت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی در استقبال از سال تحصیلی ادامه داد: بر این اساس سازماندهی شرکت‌های بخش خصوصی (اتوبوس و مینی‌بوس) برای سرویس‌دهی مدارس انجام شده است.

وی گفت: همچنین سیستم نظارتی بر عملکرد اتوبوسرانان و مینی‌بوسرانان اجرا و بر کاهش توقف اتوبوس‌ها حدفاصل ساعت ۶:۳۰ الی ۸:۳۰ صبح برای بکارگیری حداکثر توان ناوگان نظارت خواهند داشت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: از اول مهرماه و بازگشایی مدارس ۳۹ دستگاه اتوبوس در ایستگاه‌های پرتراکم دانش‌آموزی پیرامون مدارس دخترانه هنگام تعطیلی مدارس به دانش‌آموزان دختر سرویس‌دهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: آماده به کار بودن اتوبوس‌ها و رفع نواقص ظاهری و فنی، نصب و راه‌اندازی ۶۹۰ دستگاه سیستم اعلام ایستگاه و نظافت و شستشوی اتوبوس‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ناوگان اتوبوسرانی در استقبال از مهر و بازگشایی مدارس است.

کاظمی با اشاره به برنامه‌های شرکت بهره‌برداری قطار شهری در آستانه فرا رسیدن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: کاهش سرفاصله زمانی در زمان پیک مسافر در خط یک در روز آغاز سال تحصیلی، برگزاری چهار پاتوق هنری و اجرای برنامه مترو در ایستگاه شریعتی از شش مهر در روزهای شنبه، تهیه و توزیع ۲۵۰ قلم اقلام فرهنگی در ایستگاه شریعتی، نصب بنر و استندهای تبریک سال تحصیلی در ۳۴ ایستگاه، شست وشو و نظافت ۸۰ دستگاه واگن خط یک و دو و نمایش پیام‌های آموزشی و پخش کلیپ تصویری در مانیتورهای ایستگاه‌ها و قطارها از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با توجه به ترافیک روزهای ابتدایی مهرماه و افزایش حضور والدین با خودروی شخصی در معابر به ویژه هسته مرکزی شهر، ۳۰۰۰ فضای پارک غیرحاشیه‌ای و ۹۳۰۰ فضای پارک حاشیه‌ای آماده‌سازی شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای استقبال از مهر تشدید نظارت و کنترل ورود ناوگان سنگین و نیمه سنگین به محدوده مدارس با دو اکیپ بازرسی است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای کنترل ترافیک معابر در ابتدای مهر همزمان با بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این ارتباط تابلوهای LED گذرگاه‌های عابر پیاده تعمیر، زمانبندی فرماندهی تقاطع‌ها با اولویت معابر شریانی و زمان شروع به کار اپراتورهای مرکز کنترل از ابتدای مهرماه تغییر خواهد یافت.

وی افزود: تیم تعمیرات تجهیزات الکترونیکی از ۳۰ شهریور تقویت و ارسال پیام‌های آموزشی و ترافیکی از طریق صداوسیما افزایش پیدا خواهد کرد.

کاظمی ادامه داد: اجرای طرح گذربان مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش و پلیس راهور مشهد هماهنگی با ادارات ترافیک مناطق شهرداری جهت تکمیل علائم و تجهیزات ترافیکی مدارس آموزش و فرهنگسازی در بوستان ترافیک با هماهنگی آموزش و پرورش و اداره بهزیستی از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی جدید است.

کد خبر 389533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.