بودجه ۱۴۰۰ فقط جهت اطلاع نمایندگان به مجلس ارسال می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ امسال در مجلس بررسی نمی‌شود، تنها برای آگاهی نمایندگان از بودجه ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد خدابخشی درباره ساختار بودجه در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، اظهار کرد: بررسی بودجه دو سالانه در مجلس مغایر با ماده ۶ قانون محاسبات عمومی است براساس این قانون سال مالی یک سال هجری شمسی است که از اول فروردین ماه آغاز و به پایان اسفندماه ختم می‌شود، به همین دلیل مقرر شد؛ پس از ارسال لایحه بودجه سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در نیمه آذر ماه امسال به مجلس، بودجه سال نخست بررسی، به قانون تبدیل و بودجه سال ۱۴۰۰ تنها جهت اطلاع و آگاهی نمایندگان به مجلس ارسال شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر نوسانات اقتصادی با اعمال تغییرات متناسب در سال ۱۳۹۹ در مجلس بررسی و تصویب می‌شود، افزود: بودجه دو سالانه به صورت غلطان به مجلس ارائه می‌شود به این معنا که بودجه سال ۱۳۹۹ امسال بررسی و تصویب می‌شود اما بودجه سال دوم (۱۴۰۰) تنها برای آگاهی نمایندگان به مجلس ارسال خواهد شد.

وی گفت: دولت تغییرات مورد نیاز بودجه سال ۱۴۰۰ را با توجه به نوسانات اقتصادی در سال آینده برای تصویب به مجلس ارسال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بودجه ۱۴۰۰ که در امسال به مجلس ارسال می‌شود در صحن علنی بررسی خواهد شد، تصریح کرد: خیر؛ بودجه سال ۱۴۰۰  امسال بررسی نمی‌شود بلکه تنها برای آگاهی نمایندگان و ارائه تصویری درستی از بودجه به مجلس ارائه خواهد شد؛ با این روند بررسی، مغایرتی نیز با قانون محاسبات عمومی ایجاد نمی‌شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 389513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.