تغییر زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی چهارراه‌های اصلی شهر

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به افزایش حجم ورود و خروج خودروها و سایر وسایل نقلیه به تقاطع‌های شهر، برنامه زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی چهارراه‌های اصلی شهر کالیبره شده و تغییر می‌کند.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استفاده از تابلوهای متغیر خبری برای اطلاع‌رسانی مسیرهای پرتردد، وضعیت ترافیک و آموزش مباحث مرتبط با ستاد مهر همچون سرویس‌های مدارس از دیگر اقداماتی است که در آستانه مهرماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه، تصریح کرد: ساعات فعالیت این خودروها در آستانه سال تحصیلی جدید افزایش یافته و تخلفات ایستایی از جمله پارک دوبل، توقف در ایستگاه اتوبوس و حریم تقاطع‌ها و میادین را ثبت می‌کند تا توسط پلیس راهور اعمال قانون انجام شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ گروه شیفت از نیروهای شهرداری و سازمان‌های مختلف همراه با نیروهای راهور در ستاد مهر شهرداری برای نظارت بر شبکه معابر، تخلفات و نظارت بر خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان فعال شده و نظارت بر فعالیت آنها توسط مرکز کنترل ترافیک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های فعال در مرکز کنترل ترافیک طبق روال سال گذشته گزارشی از فعالیت ستاد مهر در این مرکز از جمله اینکه بیشترین ترددها در کدام اتوبان‌های شهر بوده و بیشترین تصادفات در کدام معابر اتفاق افتاده را از طریق فضای مجازی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کند.

کریمی با اشاره به افزایش حجم سفرهای درون شهری همزمان با بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سفرهای تحصیلی به حجم سفرهای عادی و روزمره شهروندان اضافه می‌شود و به طور میانگین حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم سفرهای درون شهری به ویژه در ساعات اولیه روز افزایش می‌یابد؛ از این رو همه ساله ستاد مهر در شهرداری اصفهان تشکیل و شرایط ترافیکی شهر مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: در ستاد مهر شهرداری اصفهان نمایندگان تمام حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل از جمله مرکز کنترل ترافیک، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان پایانه‌ها، سازمان حمل بار و کالای درون شهری، سازمان تاکسیرانی و دیگر سازمان‌های مرتبط با حمل ونقل حضور دارند تا با همفکری و تعامل تدابیری را با توجه به افزایش حجم سفرهای شهری از ابتدا تا ۲۰ روز ابتدای سال تحصیلی جدید، برنامه‌ریزی کنند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: استفاده از تابلوهای متغیر خبری یا VMS  برای راهنمایی مسیرها به شهروندان از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود.

کد خبر 389470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.