حذف واسطه‌ها از عرضه میوه در بازارهای شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از حذف واسطه‌ها از عرضه میوه در بازارهای شهرداری مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴ بازار عرضه میوه و تره‌بار در مشهد احداث شده است.

بهروز کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری مشهد، بازارهای میوه و تره بار را به منظور تنظیم بازار، حذف واسطه‌های بی‌مورد و کاهش سفرهای درون شهری، رفاه عمومی و دسترسی آسان شهروندان احداث کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ بازار عرضه میوه و تره‌بار در مشهد احداث شده که بیش از چهار هزار مترمربع غرفه در این بازارها تحت اختیار غرفه‌داران است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد با ارائه فضای مناسب و تلاش در جهت ایجاد شرایط مناسب برای بهره‌برداران، سعی کرده قیمت میوه را در سطح شهر کنترل کند.

وی تاکید کرد: تاکنون اجاره بهای بهره‌برداران بازارهای میوه و تره‌بار تنها ۲.۵ درصد از فروش ماهیانه آنها بوده و واگذاری غرفه‌ها به تولیدکنندگان در جهت کاهش قیمت‌ها و سهولت خرید شهروندان بوده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به حذف واسطه‌های بازار میوه گفت: در تلاش هستیم با ایجاد بستری برای خرید و فروش میوه به صورت از تولید به مصرف، واسطه‌های خرید و فروش بازار میوه را حذف کنیم و این دسته از محصولات به صورت مستقیم توسط تولیدکنندگان در بازارهای شهرداری عرضه شود.

کیانی ادامه داد: بر این اساس در هر بازار یک غرفه عرضه مستقیم جانمایی شده و تولیدکنندگان یا افرادی که پتانسیل عرضه مستقیم محصولات را دارند می‌توانند به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مراجعه و از این بستر برای عرضه مستقیم محصولات استفاده کنند زیرا در این شرایط نرخ محصولات برابر نرخ میدان بار قیمتگذاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه با شماره چهار رقمی ۵۱۵۹ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد افزود: این اقدام به شهروندان این امکان را می‌دهد که میوه و تره‌بار مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند.

کد خبر 389465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.