۶۶ درصد برق مصرفی توسط بخش خصوصی تولید می‌شود

معاون وزیر نیرو گفت: سرمایه گذاران تولید برق زیربنای اقتصاد کشور هستند و بیش از ۶۶ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می شود و این میزان تولید هر سال افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، همایون حائری امروز (شنبه) در آیین کلنگ زنی عملیات تبدیل کابل هوایی شهر گلپایگان به کابل زمینی، اظهار کرد: تابستان سال گذشته به دلیل کاهش نزولات آسمانی با مشکل قطعی برق مواجه بودیم که خوشبختانه تابستان سال جاری با همکاری مردم و تلاش همکاران در وزارت نیرو مشکلی در توزیع و قطعی برق وجود نداشت.

معاون وزیر نیرو گفت: در یک سال گذشته سه هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه راه‌اندازی شده است و تا تابستان سال آینده سه هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث می‌شود که این روند موجب مدیریت مصرف است و یک شبکه با کیفیت در اختیار مشترکان برق قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد نیروگاه‌های کشور توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، افزود: بیش از ۶۶ درصد برق مصرفی از تولیدات بخش خصوصی است و این میزان تولید هر سال افزایش پیدا می‌کند.

 حائری ادامه داد: سرمایه گذاران در بخش تولید برق زیربنای اقتصاد کشور هستند بنابراین از بخش خصوصی حمایت خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: امروزعملیات اجرای تبدیل کابل شبکه سیمی برق به کابل خود نگهدار در تمام روستاهای شهرستان گلپایگان به طول ۷۰ کیلومتر با هدف جلوگیری از قطعی و پایداری شبکه برق با تأمین اعتبار شش میلیارد تومان اجرا و به صورت نمادین عملیات آن در روستای وانشان کلنگ زنی شد.

کد خبر 389454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.