آزادسازی داده‌های دولتی- حاکمیتی رفاه عمومی را افزایش می‌دهد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۶ کسب و کار و اپلیکیشن تاکنون به سامانه سروا متصل شده است، گفت: آزادسازی داده‌های دولتی- حاکمیتی امنیت و رفاه عمومی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر ناظمی در صفحه توییتر خود نوشت: سروا ( PGSB ) سه ماه پیش رونمایی شد و امروز بیش از ۸۶ کسب و کار و اپلیکیشن به آن متصل است.

وی افزود: آزادسازی داده‌های دولتی- حاکمیتی امنیت و رفاه عمومی را افزایش می‌دهد، مانند استفاده از شاهکار یا ثبت احوال توسط اپ‌های خصوصی، بنابراین دیگر هیچ دستگاهی نمی‌تواند بهانه بیاورد.

به گزارش ایمنا، پلتفرم سروا یک درگاه ارتباط بخش غیردولتی به دولتی است که به کمک آن، امکان استفاده‌ کسب‌وکارها از داده‌های دولتی از طریق این درگاه امکان‌پذیر می‌شود و گزارش سه ماهه نخست بهره برداری این سامانه از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.  یک سامانه تکاملی است و به مرور زمان و با مشارکت سازمان‌های دولتی تکامل خواهد یافت و بر همین اساس در سه ماه گذشته با تقاضای ۸۶ کسب‌وکار برای اتصال و دریافت سرویس موافقت شده است و در حال حاضر ۳۴ کسب‌وکار در حال دریافت خدمات دولتی هستند.

اکنون خدمات مربوط به ثبت احوال، شاهکار (احراز هویت)، اطلاعات جغرافیایی (GNAF) و خدمت بنیاد شهید و ایثارگران بر روی این سامانه ارائه می‌شود. همچنین تا انتهای شهریورماه خدمت مربوط به آموزش‌های فنی-حرفه‌ای (مانند تایید مدرک فنی-حرفه‌ای) نیز ارائه خواهد شد.

کد خبر 389438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.