تدوین طرح جامع گردشگری خوی از سوی شهرداری

شهردار خوی گفت: ساماندهی و ایجاد جاذبه گردشگری در محوطه آثار تاریخی خوی خواهد توانست تاثیر بسزایی در جذب توریست فرهنگی داشته و ایجاد چشم انداز مناسب تفریحی برای شهروندان از اهمیت ویژه ای برای احساس رضایت بیشتر زندگی در خوی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، محرم اکبرزاده اظهار کرد: احیای اماکن و عناصر تاریخی خوی در دستور کار شهرداری قرار دارد و توجه به مبانی گردشگری پایه اصلی تحول فکری و نگرش مدیریت شهری است.

وی تاکید کرد: برای شهر باقدمت خوی باید طرح جامعی برای ساماندهی و بیان کننده فرهنگ، رسوم و آداب، آئین‌های مذهبی، هنر، تاریخ وابنیه تاریخی و ابعاد مختلف فرهنگی دیگر تدوین شود

شهردار خوبی با بیان اینکه تدوین طرح جامع گردشگری خوی به معنای ایجاد سند راهبردی برای حوزه گردشگری این شهر بوده و چشم‌انداز آینده آن را ترسیم می‌کند، گفت: توسعه صنعت گردشگری در خوی تنها موجب تحولات عمیق فرهنگی و اقتصادی و رشد و شکوفایی شهر می‌شود بلکه با توجه به مزیت‌های مختلف نسبی و آثار مختلف تاریخی صنعت گردشگری منططقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اکبرزاده افزود: طرح جامع گردشگری خوی با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری خوی تدوین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت آثار تاریخی به ثبت نرسیده خوی با همراهی و همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی، تعریف مسیرهای گردشگری، ایجاد زمینه مناسب برای بهسازی، بازسازی و احیای آثار تاریخی شهر، آموزش‌های حوزه گردشگری و بسیاری از اصول و مبانی توسعه صنعت گردشگری با طرح جامع گردشکری خوی انجام می‌شود.

شهردار خوی اضا کرد: این شهرداری اقدامات مختلفی در حوزه معرفی شهر و احیا و بهسازی آثار تاریخی آن اجرا کرده که حضور در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی، بهسازی ساختمان قدیم شهرداری، محوطه‌سازی، احیا و بهسازی  و ایجاد جاذبه‌های گردشگری از آن جمله است.

کد خبر 389435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.