اجرای ۱۵۸۰ پروژه بازآفرینی شهری در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۷۵۰ پروژه نیمه تمام اقدام ملی و مشارکتی در کشور وجود دارد، گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان با اشاره به لزوم وجود مشوق های بیشتر در حوزه بازآفرینی شهری با همکاری دستگاه های مختلف، اظهار کرد: امید است بتوانیم برای این محدوده ها طرح های اقتصادی و کارآمد تعریف کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر کارشناسی ضعف های موجود در بازآفرینی شهری گفت: تنها راه حل پیش رو، حضور و مشارکت مردم در اجرای طرح ها در کنار ارائه مشوق های دولت است تا برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار به توفیق برسد.

پژمان با بیان اینکه بافت های فرسوده زمانی کانون اصلی شهرها بوده اند اما متناسب با تغییرات روز پیش نرفته اند، افزود: معابر محدود و باریک در بافت های مختلف پاسخگوی شرایط زندگی امروز نیست، همچنین به منظور کمبود سرانه های خدماتی در این مناطق شهرداری ها و دولت باید عرصه های مناسبی از این محدوده ها را برای اینگونه خدمات در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون نگاه به بافت های فرسوده مانند سایر مناطق بوده که این امر صحیح نیست، اضافه کرد: شرایط پیش رو می طلبد که هزینه های اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را کاهش دهیم، تخفیف صد در صدی در صدور پروانه های ساخت، تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف های سازمان نظام مهندسی از اقدامات مثبتی بوده که برای اجرای بازآفرینی شهری محقق شده است.

معاونوزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه سال جاری بازآفرینی شهری، گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

کد خبر 389426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.