کلید اجرایی سه دوره "طرح داچ" در سازمان فاوا زده شده است

مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: تاکنون کلید اجرایی سه دوره "طرح داچ" (دانش آموخته چیره دست) برای فعالان کسب و کار فناوری اطلاعات زده شده است.

مجید غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش مهارت‌های تخصصی عملی و مورد نیاز بازار کار به دانش‌آموختگان، توسعه کسب و کار و انجام کار به صورت پروژه‌ای در فرآیند اجرای طرح "داچ" انجام می‌شود و برای ایجاد انگیزه، دانش‌آموختگان علاقه‌مند و مستعد به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات معرفی می‌شوند.  

وی با بیان اینکه در این طرح سه بازوی اصلی اجرایی شامل مرکز آموزش فاوا، شرکت بانی (متقاضی نیروی ماهر و توانمند) و دانشبران یا متقاضیان علاقه‌مند و جویای کار حضور دارند، افزود: تاکنون کلید اجرایی سه دوره "طرح داچ" برای فعالان کسب و کار فناوری اطلاعات زده شده و یک دوره آن با ۱۰ نفر مخاطب در حال اجرا است.  

مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از این دوره که حدود ۱۰۰ ساعت آموزش برای دانش آموختگان در نظر گرفته شده است، دوره تخصصی حرفه‌ای برنامه نویسی برگزار می شود، علاوه بر آموزش‌های تخصصی و فنی، آموزش‌های مدیریت پروژه بر اساس مقدمات (PMBOK)، آموزش همکاری تیمی، مدیریت پروژه چابک (در حد مقدماتی و توسعه Team Working) و مباحث دیگر مانند اخلاق حرفه‌ای بر اساس نیاز  شرکت‌ها نیز به دانشبران ارائه می‌شود.

وی موضوعات آموزشی طرح داچ را منطبق با نیاز شرکت‌های توانمند دانست و اظهار کرد: در اجرای این طرح ارائه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای به منظور کسب مهارت‌های کارآفرینی، مدیریتی و فنی در دستور کار قرار دارد.  

غلامی تصریح کرد: سه نفر از دانش آموختگان دوره نخست طرح داچ برای دوره کارورزی سه ماهه به یکی از شرکت‌ها معرفی می‌شوند و در پایان دوره یک نفر از آنها به عنوان کارشناس جذب شرکت خواهد شد.

مدیر مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان تصریح کرد: نفرات برتری که موفق به همکاری با شرکت شده، قسمت عمده هزینه‌های خود را از شرکت بانی دریافت می‌کنند.

کد خبر 389419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.