۳ ماه تا یک سال حبس برای در انتظار متکدیان/ وزیر به حق‌التدریسی‌ها قول داد

پیدا شدن جسد چوپان ۲۶ ساله پس از سه روز، اعلام نتیجه آزمون سراسری ۹۸، سه ماه تا یک سال حبس در انتظار متکدیان، قول وزیر آموزش و پرورش به حق التدریسی‌ها و راه اندازی نخستین مرکز جامع ترک اعتیاد کشور در اصفهان عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جسد چوپان ۲۶ ساله خسروآبادی شهرستان طبس در حوالی روستای معظم آباد این شهرستان پیدا شد. جسد وی به بیمارستان منتقل شده تا علت فوت مشخص شود.

این جوان سه روز پیش به همراه گوسفندانش گمشده بود که دام‌های او پیدا شده بودند، اما از وی خبری نبود که امروز به همت نیروهای امدادی و مردم پیدا شد.

نتیجه آزمون سراسری اعلام شد

نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت.

جامانده‌ها در دوره‌های بدون آزمون ثبت‌نام کنند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از اعلام نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان با آزمونخبر داد و گفت: نتیجه‌ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته نتیجه داوطلبان با آزمون است و افرادی که از نتیجه خود رضایت ندارند یا قبول نشده‌اند، می‌توانند برای دوره‌های بدون آزمون ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام برای دوره‌های بدون آزمون دانشگاه ها تا ۲۸ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است و داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده و قبول نشده‌اند یا از نتیجه خود رضایت ندارند یا حتی داوطلبانی که در کنکور شرکت نکرده‌اند، می‌توانند به صورت بدون آزمون ثبت‌نام کنند.

خدایی گفت: نتیجه نهایی پس از بررسی‌ها اوایل مهرماه اعلام می‌شود.

۳ ماه تا یک سال حبس برای تکدی‌گری

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: قانون گذار مجازات تکدی گری را ۳ ماه تا یک سال حبس و استرداد تمامی اموال جمع آوری شده از این راه، پیش بینی کرده است.

به گفته فرزانه مروستی، در حال حاضر ۸۶ درصد متکدیان در حوزه کودکان از اتباع خارجی هستند انچه که باید مدنظر قرار گیرد این است که مردان و زنان غیر ایرانی نه به صورت مستقیم بلکه هدایتگر این کودکان محسوب می‌شوند به طوریکه که معمولا فرد بزرگسالی ۴ الی ۵ بچه را سر چهارراه به گدایی وادار می‌کند البته تکلیف قانون در برخورد با این قبیل افراد مشخص است بزرگسالی که کودکی را به گدایی وادار کند برابر قانون ۳ ماه تا ۱ سال حبس دارد و قطعا برای بزرگسال غیرایرانی که مرتکب چنین جرمی شود بحث طرداز کشور حتما اجرا خواهد شد.

تمام داروهای موردنیاز تا ۳ سال دیگر در کشور تامین می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه دارو، ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می شود، با استفاده از ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان تصمیم داریم در ۳ سال آینده تمام داروهای مورد نیاز کشور را تامین کنیم.  

کشف محموله برنج دولتی به ارزش ۴.۵ میلیارد

 یک عمده فروش برنج در مشهد که بیش از ۱۳۰۰ تن برنج دولتی را به قصد سودجویی در چند نقطه شهر مخفی کرده بود در محاصره اطلاعاتی نیروهای ناحیه مقاومت سپاه حضرت مسلم قرار گرفت و محموله عظیم برنج یارانه‌ای توقیف شد.

 محموله ۱۳۰۰ تنی برنج که در کیسه‌های سوپر (درجه یک) قرار داشت با برنج ۳۸۶ (درجه دو پاکستانی) مخلوط و قرار بوده به اسم برنج درجه یک راهی بازار شود که برای مشخص شدن دقیق این احتمال، نمونه‌های از محموله برای آزمایش به مراجع مربوطه ارسال شد.

قول حاجی‌میرزایی برای جذب حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها در آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات جذب معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش‌دبستانی پرداخت.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش  گفت:  تعداد ۵۵۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور برگزار می‌شود و بیش از ۹۰۰ هزار معلم و کارمند به فعالیت می‌پردازند.

حاجی‌میرزایی برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس گفت:  کسانی از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربیان پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش همکاری کردند طی تشریفاتی که برگزاری آزمون است و انجام یک دوره آموزشی یکساله است با سهمیه‌ای که میزان سهمیه‌ای که سازمان امور اداری و استخدامی اختصاص خواهد داد، جذب می‌شوند.

راه‌اندازی اولین مرکز جامع درمان اعتیاد در کشور

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی اولین مرکز جامع درمان اعتیاد خبر داد و گفت:  در روزهای آینده اولین مرکز در اصفهان افتتاح خواهد شد. رویکرد این مرکز مبتنی بر رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است.

وی ادامه داد: در این مراکز افراد به مدت ۴ ماه حضور می‌یابند و سم زدایی برای آنها انجام می‌شود؛ ماده آگونیستی برای آنها جایگزین نمی‌شود و درمان به صورت پرهیز مدار است. پس از آن نیز افراد به مدت ۸ ماه به طور سرپایی مراجعاتی خواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به خصوصیت این طرح درمانی بیان کرد: خصوصیات این طرح درمانی آن است که نسخه واحد برای افراد مختلف نوشته نمی شود بلکه برای هر فرد نسخه خاصی نوشته می شود.

وی افزود: استفاده از روشهای مددکاری اجتماعی و حمایتهای خانواده فرد دارای معتاد در این الگو مد نظر قرار دارد. همچنین روش‌های خانواده درمانی و گروه درمانی و استفاده از گروه‌های همتا نیز در این زمینه نقش قابل توجهی دارند.  

وی اظهار کرد: امیدواریم حمایت‌های شغلی که در این الگو مد نظر قرار می گیرد و فعالیت های فیزیکی، کاری و حرفه آموزی که در خلال حضور افراد در این مراکز صورت می گیرد، موجب پایداری بیشتر این طرح در افراد شود و میزان عود در این افراد به حداقل کاهش یابد.

قبادی دانا با بیان اینکه افرادی که دارای سرپناه و محل اقامت و زندگی نیستند نیز مورد حمایت خاص در این الگو قرار می‌گیرند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات در دنیا و تجربیات خوبی که توسط همکاران ما در سال‌های گذشته صورت گرفته است بتوانیم نقاط مثبت این طرح را تقویت کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان بهزیستی همکاری بسیار خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته است. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت‌های بسیار خوبی در ارتباط با موضوع معتادان متجاهر و ماده ۱۶ نیز داشته است.

کد خبر 389418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.