با رفع تبعیض امید را به مردم بازگردانید/ ضعف استاندار در پیگیری نیازها

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست تا تبعیض در خصوص تخصیص اعتبار به شهرستان‌های استان خراسان شمالی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا ایزدی نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن یادآوری وظایف و اختیارات شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی از عدم تخصیص اعتبار موردنیاز برای استان خراسان شمالی انتقاد کرد؛ متن نامه به شرح زیر است:

احتراماً همان‌گونه که مستحضرید، اصول متعددی از قانون اساسی به شوراها پرداخته است. مخصوصاً در اصل یک‌صد و یکم قانون اساسی که جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آن‌ها به عهده اعضای شورای عالی استان‌های کشور گذاشته‌ شده است. 

لذا این‌جانب به‌عنوان احدی از اعضای شورای عالی استان‌های کشور در انجام‌ وظیفه قانونی و شرعی خود با در نظر گرفتن مسئولیت حضرت‌عالی در برابر ولی‌نعمتان خود (در اجرای قانون اساسی) و تأکید بر ضرورت عمل به سوگند در برابر ملت، مواردی از مصداق تبعیض در امورات عمرانی استان خراسان شمالی را متذکر می‌شوم.

کم یا نزدیک به صفر بودن سهم شهرستان‌های بجنورد، جاجرم، راز و جرگلان، گرمه و فاروج از مصوبات عمرانی سفر اخیر شما به استان خراسان شمالی در تیرماه ۹۸ که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد ازجمله نداشتن نمایندگانی که زادگاهشان یکی از این شهرستان‌ها باشد. علت احتمالی دیگر کم‌کاری و ضعف استاندار و مدیران میانی استان در اقناع و پیگیری نیازهای ضروری این چند شهرستان ازجمله بیمارستان شهرستان راز و جر گلان، راه حیاتی و مواصلاتی استان (راه میامی)، راه شیرین‌دره-بجنورد، راه سنخواست- شقان- بجنورد، راه‌اندازی یا جذب سرمایه‌گذار در خصوص صنعتی بزرگ و اشتغال‌زا در شهرستان‌های گرمه، راز و جر گلان و فاروج و...

جناب آقای رئیس‌جمهور اگر ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان با حدود ۷۰ هزار جمعیت که تا اولین بیمارستان مجهز فاصله حدوداً ۲۵۰ کیلومتری دارد و تاکنون حتی یک تخت بیمارستانی ندارد از اولویت‌های این استان نیست، پس چه چیزی اولویت است؟ 

جناب آقای رئیس‌جمهور آیا تکمیل جاده میامی که فاصله شهرستان‌های استان را چند ده کیلومتر به پایتخت نزدیک می‌کند و منافع آن برای تمام شهرستان‌های استان و مخصوصاً مرکز استان است اولویت عمرانی استان نیست؟

آیا راه ریلی که نقش آنتن دارد و از نظر بسیاری از کارشناسان غیرضروری است و اولویت است؟

جناب آقای رئیس‌جمهور طبق اصل یک‌صد و یکم و یک‌صد و سوم قانون اساسی از حضرت‌عالی به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور می‌خواهم تا استاندار خراسان شمالی را مکلف به پاسخگویی در این خصوص نمایید و جلوی این تبعیض‌ها را بگیرید و خود حضرت‌عالی هم در مصوبات سفر تجدیدنظر نموده و با رفع تبعیض هم به اصول قانون اساسی پایبند بمانید و هم امید را که شعار دولت شما بود به بدنه مردم تزریق نمایید.

کد خبر 389415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.