جهش ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۳ شهریورماه

شاخص کل بورس که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی آرامی را در پیش گرفته بود، در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه جهش مثبت قابل توجهی را ثبت کرد و در پایان به صعود چهار هزار و ۵۰۰ واحدی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز شنبه _۲۳ شهریورماه_ در اولین روز کاری هفته با افزایش ۴۵۲۹ واحدی، عدد ۳۰۴ هزار و ۴۶۰ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت. شاخص هم وزن نیز با ۱۷۰۶ واحد افزایش به رقم ۸۵ هزار و ۲۰۶واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۲ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۱۴ هزار و ۵۸۱ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز به سه هزار و ۹۱۸ واحد رسیدـ

بر این اساس، امروز با دست به دست شدن هفت میلیارد و ۵۲۲ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۹۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۱۴۷ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای شخارک، فملی و فولاد به ترتیب با ۷۶۴، ۳۱۸ و ۲۹۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای شتران، شپنا و شبندر به ترتیب با ۲۸۷، ۱۴۲ و ۱۱۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو فلزات اساسی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است که بازار سرمایه از ابتدای امسال تاکنون در حالی بازدهی حدود ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده که در این مدت بازارهای ارز (دلار) و سکه به ترتیب کاهش ۱۳.۳ و ۱۲.۵ درصدی را تجربه کرده اند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، ورود نقدینگی جدید به بورس، رکود بازار های طلا و ارز، سیگنال های مثبت جهانی، افزایش قیمت های جهانی و انتظار برای انتشار صورت های مالی شش ماهه مثبت شرکت ها عوامل رشد شاخص هستند.

کد خبر 389414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.