مرحله اول برنامه‌ریزی طرح جامع اصفهان به پایان می‌رسد

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود این که مشکلاتی پیش رو داشتیم روند برنامه‌ریزی طرح جامع جدید شهر اصفهان تا الان به خوبی انجام شده است.

احسان مالکی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرآیند برنامه‌ریزی تهیه طرح جامع شهر اصفهان شامل چهار مرحله کلان شناخت وضع موجود، تحلیل یا ریشه یابی وضع موجود، آینده نگری و تجویز و ارائه راهکار است.

وی افزود: طرح جامع شهر اصفهان هم اکنون در مرحله توصیف و تحلیل یا تشخیص است و تصمیم بر آن است این مرحله تا ۱۵ مهرماه سال جاری به پایان برسد، مرحله بعدی آینده نگری و تجویز است. 

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات پیش روی طرح جامع، گفت: زمانی که رویکرد جدیدی برای تهیه طرح جامع شهر اتخاذ ‌شود، ابهامات زیادی وجود دارد به علاوه اتخاذ روش مشارکتی تعداد افراد بیشتری را در روند تهیه طرح درگیر می‌کند.

مالکی پور خاطر ادامه داد: رویکرد مشارکتی و دخیل کردن افراد بیشتر برای تهیه طرح موجب افزایش سلایق میان اعضا شده و روند برنامه‌ریزی طرح جامع با سرعت کمتری پیش می‌رود.

وی افزود: نهایتا ۱۰ نفر نیروی شرکت مشاور بر روی تهیه طرح‌های جامع قبلی شهر اصفهان کار می‌کردند و این طرح‌ها پس از تایید وزارت راه و شهرسازی استان به شورای عالی برنامه‌ریزی منتقل می‌شد در حالی که روند تهیه طرح جامع فعلی شهر اصفهان متفاوت است.

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ شهروند، در حدود ۸۸ نهاد و بخش خصوصی و دولتی و ۲۷۱ نفر از از بخش‌های مختلف در جلسات طرح جامع شهر اصفهان حضور داشتند.

مالکی پور تاکید کرد: افرادی که از بخش‌های مختلف در این جلسات شرکت می‌کنند ابتدا باید توجیه شوند که به چه علت در این جلسات حضور دارند و قرار است چه اقدامی در فرآیند تهیه طرح جامع داشته باشند.

وی با اشاره به ماهیت مشارکتی بودن طرح جامع، عنوان کرد: روند برنامه‎ریزی طرح جامع جدید شهر در سالی شروع شد که شاخص امید اجتماعی و اعتماد متقابل مردم و مسئولان در بدترین زمان خود است، البته دیدگاه مشارکتی در جلب اعتماد و ارتقا شاخص امید اجتماعی اثرگذار است.  

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با وجود این که مشکلاتی پیش رو داشتیم روند برنامه‌ریزی طرح جامع جدید شهر اصفهان تا الان به خوبی انجام شده است.

کد خبر 389410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.