خدمات‌رسانی به ۳۱۱ مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از مهم‌ترین اهداف شهرداری است، به همین دلیل در نظر داریم از ابتدای سال تحصیلی با اجرای برنامه‌هایی در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ پاکیزه نگه‌داشتن شهر، حفظ و نگهداری فضای سبز، تفکیک زباله از مبداء و... نیز اقدام کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی عقوبی با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد در راستای استقبال از مهر، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن مهرماه، اهمیت تعلیم و تربیت و ایجاد محیط مناسب جهت فراگیری علم و دانش برای دانش‌آموزان، مطابق سال‌های گذشته شهرداری مشهد به ارائه خدماتی در داخل و خارج مدارس دولتی منتخب ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۳۱۱ مدرسه برای خدمات‌رسانی انتخاب شده است، ادامه داد: خدمات ارائه شده به این مدارس شامل رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری، تعمیر و رفع نقص آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی، رفع نواقص سیستم روشنایی، لکه‌گیری و بهسازی آسفالت محوطه، توزیع بوته گل فصلی و دائمی و تعویض گل فلاورباکس‌ها و ... برای مناسب‌سازی فضای این مدارس جهت حضور دانش‌آموزان در اول مهر انجام شده است.

قائم ‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اضافه کرد: رفع خطر و پاکسازی پل‌های هوایی، تنظیف ایستگاه‌های اتوبوس، رفع خطر از درختان شکسته و قطاعی درختان خشک سطح شهر و محیط اطراف و داخل مدارس، لکه‌گیری و بهسازی معابر، همسطح‌سازی دریچه‌های خدماتی سطح شهر به ویژه معابر منتهی به مدارس، لایروبی کانال‌های منتهی به مدارس و تنظیف و شست‌وشوی خیابان‌ها، جداول و کانال‌های اطراف مدارس از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری مشهد است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوسرانی در خطوط پررفت و آمد دانش‌آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی و از ابتدای مهرماه در کنار سرویس‌دهی خطوط پر رفت‌وآمد دانش‌آموزان و دانشجویان در ایستگاه‌های پرتراکم دانش‌آموزی، سرویس‌دهی ویژه مدارس دخترانه در هنگام تعطیلی مدارس، همچنین افزایش میزان نظارت و حضور مدیران ستادی برای بررسی روند اجرای خدمات نیز انجام خواهد شد.

یعقوبی با عنوان اینکه بیش از چهار هزار راننده خانم به سرویس‌دهی دانش‌آموزان دختر خواهند پرداخت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۵۰۰ خودرو و ون جابه‌جایی حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر را به عهده داشته باشند.

وی افزود: همچنین در راستای خدمات‌رسانی بهتر و منظم به دانش‌آموزان و معلمان خطوط قطارشهری از آمادگی کاملی برخوردار بوده و در ساعات پیک سرفاصله زمانی قطارشهری کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین رفع نقص و نصب علایم ترافیکی در اطراف مدرسه، اجرای طرح گذربان مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش و پلیس راهور مشهد، نصب علائم هشداردهنده و ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های حفاری جاری منتهی به معابر اطراف مدارس به ویژه کارگاه‌های بزرگ از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه کیفیت هوا توسط تجهیزات سیار سنجش آلودگی هوا در اطراف ۴۰ مدرسه مرکزی شهر پایش خواهد شد، افزود: در کنار این اقدام طرح مشترک کنترل آلاینده‌های سیار زیست محیطی با همکاری پلیس راهور در مرکز شهر نیز اجرا می‌شود. علاوه بر همه این موارد، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز به صورت شبانه‌روزی جهت پاسخگویی به درخواست‌ها و دریافت پیشنهادات شهروندان فعال خواهد بود.

کد خبر 389403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.