فیلمبردای پروژه مشترک ایران و چین در اصفهان پایان یافت

کارگردان مستند گردشگری "داستان انار" گفت: تمام تلاش این فیلم آشنایی مخاطب بین المللی و به ویژه چینی با جذابیت ها، زیبایی‌ها و توانمندی‌های تاریخی و مدن شهر اصفهان است.

خشایار محمود آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فرآیند تبادلات جاده ابریشم قدیم، دو کشور ایران و چین نقش بسیار مهم و اساسی داشتند و "داستان انار"  روایتگر داستانی در همین بستر است. در این اثر یک مستندساز چینی، یک پروفسور تاریخدان ایرانی و یک دختر مترجم چینی حضور دارند که این دختر نامی فارسی برای خود انتخاب کرده، و این نام انار است.

وی ادامه داد: انار نماد شهر شیان است و تحفه ای است که هزاران سال پیش از ایران به چین هدیه داده شده و به همین دلیل از اهمیت زیادی برای چینی ها برخوردار است. تمام تلاش مستند گردشگری "داستان انار" آشنایی مخاطب بین المللی و به ویژه چینی با جذابیت ها، زیبایی‌ها و توانمندی‌های تاریخی و مدرن شهر اصفهان است.

محمود آبادی در خصوص محل فیلبرداری این اثر گفت: اصفهان و شهر تاریخی و زیر زمینی نوش آباد در کاشان بخش اول فیلمبرداری این کار است. فیلمبرداری در اصفهان بعد از ۱۷ روز، دیروز به پایان رسید و از ۱۸ مهر بخش دوم فیلبرداری را در چین آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: این پروژه تولید مشترک ایران و چین است و محمدحسین لطیفی تهیه کننده ایرانی این پروژه و همچنین تهیه کننده چینی کمپانی sunnyway و به سفارش شبکه تلوزیونی CCtv چین است. پژوهشگر پروژه نیز پدرم سید اصغر محمود آبادی است.

این کارگردان در خصوص حضور عوامل ایرانی و خارجی در این پروژه گفت: بر اساس تفاهم نامه گروه ایرانی در اصفهان، باید از اصفهان انتخاب شوند و گروه چینی در چین از شهر شیان همکاری خواهند داشت. از این گروه ایمان صالحی، مدیر فیلمبرداری و مازیار محمودآبادی، کارگردان دوم و همچنین مجتبی وطن‌خواهان دستیار اول و برنامه ریز و من برای ادامه پروژه و فیلمبرداری به چین خواهیم رفت. در این اثر سه بازیگر چینی حضور خواهند داشت و دکتر محمودآبادی در نقش روایتگر هستند.

محمود آبادی با اشاره به زمان و مراحل اکران و پخش "داستان انار" گفت: اولین اکران بین المللی و بخش بین المللی ما در دسامبر امسال یعنی اواخر آذر و قبل از ژانویه ۲۰۲۰ در جشنواره گوانجوی چین خواهد بود. بعد از آن اکران در تور جشنواره‌ای را در پیش داریم. سپس پخش با تلوزیون های سه بخش چین تایوان و هنگ کنگ در شبکه CCtv خواهد بود بعد از آن پخش تلوزیون ملی ایران و در نهایت پخش بین المللی را خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم برای شبکه هایی مانند National geography, Discovery channel, DocumentaryTV  و .. پخش بین المللی داشته باشیم.

وی ادامه داد: فیلم در اصل به دو زبان چینی و فارسی تولید خواهد شد، اما قطعا برای پخش بین المللی و وابسته به محل پخش زیرنویس تهیه خواهد شد. اما در حال حاضر به زبان فارسی و چینی خواهد بود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: از مردم اصفهان که در دهه اول محرم در انجام هماهنگی های لازم کمک کردند، تا بتوانیم پروژه را در سخت ترین شرایط انجام دهیم، تشکر می کنم. این پروژه عملا بزرگترین پرژه تاریخ مستند ایران است. حمایت دوستان در شهرداری، در استانداری، میراث فرهنگی و روابط بین المللی شهرداری کمک بزرگی کرد تا باتلاش ۱۷ روزه و شبانه روزی به نتیجه جذابی برسیم.

به گزارش ایمنا، خشایار محمود آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در اصفهان کارگردان آثاری چون پروژه مشترک ایران-ایرلند به نام "راز ماندگاری"، تاکنون در جشنواره‌های بین المللی راه ابریشم – ایرلند- دابلین به عنوان عضو شورای سیاست گذاری از سال ۲۰۱۲ تاکنون و جشنواره بین المللی فیلم‌های آسیایی- لوس آنجلس- آمریکا- عضو شورای سیاست گذاری از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده است همچنین وی به عنوان داور جشنواره‌های وین- اتریش، بیروت-لبنان واصفهان- ایران نیز در عرصه بین المللی حضور داشته است.

کد خبر 389402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.