آموزش برای کودکان صفر تا هفت سال

آموزش برای کودکان صفر تا هفت سال حلقه مفقوده ای است که کمتر به آن توجه شده و باید با برنامه ریزی این خلاء را پر کرد.

ریحانه راضی،  مسئول آموزش موسسه توتم خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه صفر تا هفت سالگی مهم‌ترین زمان برای رشد ذهنی کودکان است، اظهار کرد: آموزش و پرورش رسمی برای کودکان صفر تا هفت سال برنامه‌ای ندارد و جامعه باید تلاش کند تا برنامه مناسبی برای تربیت این کودکان تنظیم کند.

وی با اشاره به اینکه کودکان تا سن هفت سالگی بیشتر با خانواده خود در ارتباط هستند، تصریح کرد: فضای خانواده باید به گونه‌ای باشد که بتواند محیط تربیتی مناسبی را برای کودک فراهم کند و با تقویت هفت سرمایه معنوی، شناختی، رشدی-حرکتی، روانی، شخصی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به این هدف جامه عمل بپوشاند.

 مسئول آموزش موسسه توتم خانواده با اشاره به برنامه اخیر این موسسه تحت عنوان کافه فیلم و تربیت عنوان کرد: فیلم، ذهن افراد را درگیر می کند و مطلبی که قرار است منتقل شود را برای آنها به نمایش می گذارد که این مسئله به درک بهتر مطلب کمک خواهد کرد.

راضی ادامه داد: بر این اساس ما فیلم ( This is us) ) را برای این برنامه انتخاب کرده‌ایم چرا که سکانس‌های مختلف این فیلم چالش‌هایی که  پدران و مادران با تربیت کودکان خود دارند و نکاتی که خانواده‌ها به لحاظ تربیتی باید بدانند را به خوبی نمایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مدت سه سال است که متخصص مختلف از جایگاه‌های متفاوت در موسسه توتم خانواده جمع شده اند تا روی یک دغدغه مشترک که پیشرفت ایران است، کار کنند، هدف این متخصصین رسیدن به دانشی در حوزه کودک و توسعه است تا بتوانیم کودکان را به شکلی مناسب برای ایران فردا تربیت کنیم‌.

کد خبر 389399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.