۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کنترل و نظارت بر سرویس مدارس اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: با هماهنگی و توافق صورت گرفته؛ جدیت در کنترل و نظارت بر سرویس مدارس در دستور کار سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، پلیس راهور و آموزش پرورش قرار گرفته است.

حجت الله مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز سرویس مدارس از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و مسئولان است، اظهار کرد: ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب سرویس مدارس علاوه بر خانواده‌ها برای مجموعه پلیس راهور، آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل نیز در راستای حفظ امنیت در مواجه با مشکلاتی از قبیل ترافیک‌های سنگین، ازدحام جمعیت، خطر رانندگان مبتدی و تهدیدهای اجتماعی در مسیر رفت و آمد مهم است و در این راستا تمام تلاش بر این است که از سرویس دانش آموزی مناسب و دارای تایید صلاحیت جهت خدمات رسانی به خانواده‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم هشدارهایی که در سال‌های گذشته از طریق رسانه‌ها جهت آگاه سازی خانواده‌ها داشته‌ایم در کمال ناباوری بسیاری از اولیا از مزایای سرویس مدارس دارای مجوز اطلاع کافی نداشته و تنها به‌ دلیل ارزان‌تر بودن، فرزندان خود را به سرویس‌های غیررسمی می‌سپردند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک افزود: در سال جاری چندین جلسه (کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس) در راستای برنامه ریزی دقیق جهت ساماندهی سرویس دانش آموزان با آموزش و پرورش تشکیل داده‌ایم و برای هر چه بهتر اجرا شدن خدمات دهی به دانش آموزان برنامه‌های لازم را مصوب کردیم.

وی گفت: راننده سرویس مدارس حتماً باید متأهل و ۲۳ سال تمام باشد، ارائه گواهینامه سوءپیشینه، عدم ابتلا به بیماری‌های مسری، نداشتن سوءشهرت از سایر ویژگی‌های رانندگان سرویس مدارس است و اولویت حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس دخترانه با بانوان و مدارس پسرانه با آقایان است.

مرادی با بیان اینکه سامانه «سپند» در سال جاری به طور جدی پیگیری و اطلاع رسانی شد، تصریح کرد: سامانه سپند در راستای ارتقای امنیت خاطر والدین و دانش آموزان نقش ویژه‌ای خواهد داشت و در این راستا هم خانواده‌ها و هم رانندگان می‌بایست با مراجعه به سایت www.irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خواسته شده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حق تردد و مجوز حمل و نقل  منوط به دریافت برچسب خواهد بود، یادآور شد: رانندگانی که در سایت سپند ثبت نام کنند با تاییدیه سازمان می‌توانند برچسب را از سایت تحویل بگیرند.

مرادی با بیان اینکه در سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی، آموزش و پرورش باید نسبت به خانواده پاسخگو باشد، افزود: در برگزاری جلسات کارگروه‌ها همواره تاکید بر آن بوده که مدیران مدارس خانواده‌ها را مجاب کرده تا از سرویس رسمی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با پلیس راهور در خصوص آموزش رانندگان در راستای ارتقای ایمنی حمل و نقل خاطرنشان کرد: طبق توافق به عمل آمده در طی هفته اول مهرماه تمامی فعالان حوزه حمل و نقل دانش آموزی، آموزش‌های لازم را در خصوص رانندگی ایمن با همکاری سه جانبه شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش خواهند دید و در آخر برای رانندگان گواهی صادر خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک افزود: اقدامات لازم جهت سرکشی و بازرسی از سرویس‌های مدارس انجام شده و از ابتدای مهر بازرسان سازمان از طریق گشت‌های محسوس و نامحسوس بر روند کاری حمل و نقل دانش آموزان نظارت خواهند داشت و از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم در صورت رویت هرگونه سرویس مدارس غیر مجاز نسبت به یادداشت پلاک فرد متخلف و ارسال آن از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۹۹۳ اقدام کنند.

کد خبر 389389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.