آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر ملایر

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: عملیات اجرایی طرح تفکیک پسماندها در مبدأ در این شهر آغاز شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی داوری اظهار کرد: مطابق مفاد ماده (۴) آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها همه شهرداری‌ها موظف شده‌اند تا پایان سال ۱۳۹۲ همه پسماندها را به صورت تفکیک شده جمع‌آوری کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری ملایر پس از فراز و نشیب فراوان و تلاش بی‌وقفه در حوزه خدمات شهری، ضمن تهیه و ارایه «طرح تفکیک پسماندها در مبدأ تولید» ساز و کار لازم جهت اجرای این بند مهم از آیین‌نامه اجرایی قانون فوق را فراهم کرده و در ابتدای تابستان سال جاری پس از چندین مرحله انتشار فراخوان عمومی در روزنامه‌های محلی و کثیرالانتشار و با برگزاری تشریفات مزایده، مجری طرح مذکور را از بین واجدان شرایط به روش قانونی انتخاب و عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: این رویداد مهم زیست محیطی که در نوع خود در تاریخ شهرداری ملایر بی‌نظیر است یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مدیریت پسماندها است که اجرای موفق آن منوط به مشارکت آگاهانه، فعال و مسئولانه شهروندان است.

داوری عنوان کرد: پسماندها به دو بخش تر و خشک تقسیم می‌شود که قانوناً شهرداری موظف به ایجاد دو سیستم جمع‌آوری به‌طور جداگانه برای این دو بخش است و علی‌رغم اینکه سال‌ها از تصویب قانون مدیریت پسماندها و آیین‌نامه اجرایی آن می‌گذشت، چیدمان ناوگان حمل و نقل پسماندها به گونه‌ای طراحی شده بود که شهروندان امکان تحویل پسماندهای تفکیک شده را به مأموران شهرداری نداشته و پسماندها به صورت مخلوط جمع‌آوری می‌شد که با اجرای این طرح یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان شهر رفع شد.

وی گفت: در این طرح سیستم آموزش چهره به چهره پیش‌بینی شده و هفت نفر از بانوان فعال محیط‌زیست با مراجعه به در منازل، ضمن ارایه توضیحات لازم و تحویل بسته آموزشی و مشوق‌های پیش‌بینی شده است.

کد خبر 389376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.