آمار تخلفات ثبت‌نام در مدارس را نداریم!

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آمار واحدی از تعداد شکایات در دسترس نیست، اما شکایات در خصوص دریافت وجه صدرنشین تخلفات مدارس است.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تخلفات ثبت‌نام مدارس استان اصفهان اظهار کرد: بیشتر شکایات مربوط به دانش‌آموزانی است که می‌خواهند در ناحیه‌ آموزشی جز ناحیه محل سکونت خود تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه در هر منطقه پاسخگویی به شکایات صورت می‌گیرد، افزود: آمار واحدی از تعداد شکایات در دسترس نیست، اما شکایات در خصوص دریافت وجه صدرنشین تخلفات مدارس است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص پیگیری‌های شکایات اولیا اضافه کرد: در مواردی که تخلفی در خصوص دریافت وجه انجام شود، مبلغ گرفته شده به اولیا برگشته داده می‌شود، زیرا این امر جزء خط قرمزهای آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بازرسان آموزش و پرورش در حوزه ثبت‌نام از سه ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: در کنار این کودکان ادارات نیز شکایات را پیگیری می‌کند و افرادی نیز که حضوری می‌آیند پاسخگویی لازم را داریم.

محمودی تصریح کرد: مقدار و تعداد تخلفات نسبت به سالیان گذشته افزایش نداشته است و با توجه به اقداماتی که صورت گرفته روند کاهشی نیز داشته و در حوزه ثبت نام شکایات زیادی نداشتیم.

کلاس‌ فوق برنامه غیر اجباری، کتاب کمک درسی ممنوع

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اجباری بودن یا نبودن کلاس‌های فوق برنامه در مدارس اظهار کرد: اجباری برای حضور در کلاس‌های فوق برنامه وجود ندارد، اصلا کلاس‌های فوق برنامه اجباری نداریم و هر کس تمایل به شرکت در این کلاس‌ها را نداشته باشد می‌تواند در آن حضور پیدا نکند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کلاس‌های فوق برنامه نرخ مصوبی دارد، تصریح کرد: در مدارس در انجمن اولیا مربیان، میزان ساعات مشخص می‌شود و مبلغ مشخص می‌شود و مبلغ مازادی نیز گرفته نمی‌شود.

محمودی ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی با توجه به رده بندی و کیفیت مدارس شهریه‌هایی برای آنها مصوب می‌شود و دریافتی آنها توسط شورای نظارت انجام می‌شود و در مدارس دولتی نیز شهریه‌ای وجود ندارد.

وی در خصوص کتاب‌های کمک درسی در مدارس تصریح کرد: کتاب‌های کمک درسی در مدارس سال گذشته ممنوع شد و کار کردن با آن مجاز نیست و اگر گزارشی نیز رسیده است پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برنامه این اداره برای سال آینده اظهار کرد: ما باید آسیب شناسی کنیم و مشکلاتی که امسال وجود داشت را بررسی کنیم و برای سال آینده آنها را حل کنیم، قصد داریم برای سال آینده یک سامانه جامع را برای استان اصفهان تعریف کنیم که به صورت جامع موضوعات پیگیری شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که برای سال آینده پیگیری می‌شود دانش آموزانی هستند که در یک مدرسه ثبت نام اولیه می‌کنند و برای پیگیری‌های بعدی به مدرسه نمی‌روند، اما در آمار مدرسه هستند که این موضوع مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت که قصد داریم در بهمن ماه در برنامه سال آینده به آن بپردازیم.

 محمودی در خصوص رتبه بندی مدارس اظهار کرد: وقتی می‌توان مداری را رتبه بندی کرد که دست مدرسه در انتخاب معلم و دانش آموز باز باشد، اما وقتی در اتخاب معلم و دانش آموز مدرسه دخل و تصرفی ندارد این رتبه بندی معنایی ندارد.

کد خبر 389368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.