نظارت بهداشتی بر کشتار ۲۷۰۰ راس دام سبک و سنگین نذری

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های نذری در دهه اول ماه محرم امسال به ویژه روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در استان اصفهان، دو هزار و ۷۰۲ راس دام سبک و سنگین مورد معاینه دقیق پیش از کشتار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ شهرام موحدی اظهار کرد: این اقدام با هدف پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو انجام گرفت.

وی افزود: به رسم سالیان گذشته، دامپزشکی استان اصفهان با برقراری کشیک در تعطیلات، ساماندهی ۷۱ اکیپ ثابت وسیار و با بکارگیری ۱۳۳ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، نظارت بر ذبح دام‌های نذری در ایام ماه محرم را برعهده گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: براساس نتایج به دست آمده از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی حین و پس از کشتار دام‌های قربانی، ۴۲۹ کیلوگرم گوشت قرمز استحصالی از لاشه‌های دام همراه با یک‌هزار و ۲۶۱ قطعه آلایش‌های خوراکی دام شامل جگر، کلیه و ریه دام های کشتاری از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

موحدی گفت: امسال نیزهمچون سنوات گذشته با تشکیل جلسات فرهنگی با متولیان هیئت‌های مذهبی استان بخش قابل توجهی از کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کشتارگاه‌های دام استان انجام گرفت که امیدواریم با ادامه روند فرهنگ سازی، در سالیان آتی از کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی و کشتارگاه ها کاسته خواهد شود.

کد خبر 389364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.