آب چشمه و قنات‌های دهاقان قابل آشامیدن نیست

دهاقان –رئیس شبکه بهداشت و درمان دهاقان گفت: آب چشمه و قنات‌های شهرستان قابل آشامیدن نیست و باید قبل از مصرف آن را گندزدایی کرد.

حشمت‌الله ثالثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید و نمونه‌برداری از آب چشمه و قنات‌ها، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد آب‌های نمونه برداری شده دارای آلودگی میکروبی بوده و برای مصرف زیان دارد.

وی با بیان اینکه آب‌های چشمه و قنات باید قبل از مصرف جوشانده و سپس سرد شود تا سردی آن باعث از بین رفتن میکروب‌ها شود، گفت: استفاده از محلول‌های گندزدا نیز می‌تواند شرایط مطلوب آب را فراهم سازد و برای آشامیدن مناسب شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دهاقان با توجه به ضروری بودن نصب تابلوهای هشدار دهنده با موضوع گندزدایی قبل از مصرف آب چشمه و قنوات، خاطر نشان کرد: تاکنون هیچگونه تابلویی در روستا و مناطق کشاورزی نصب نشده و چند نمونه که وجود داشته توسط برخی افراد شکسته و به سرقت رفته است.

ثالثی، از دهیاران خواست نسبت به نصب تابلوها توجه ویژه داشته باشند و گردشگران نیز به موضوع آلودگی میکروب‌ها توجه داشته باشند.

وی از شکسته بودن لوله‌های آبرسانی در چند روستا خبرداد و افزود: چنانچه ترمیم لوله‌ها و بهسازی شبکه‌های آبرسانی انجام نشود خطرات فراوانی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان، گفت: شکسته بودن لوله‌های آبرسانی نیز خطر آلودگی میکروبی را به دنبال دارد.            

کد خبر 389353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.