کاهش ۲۰ درصدی تولید پسماند در کاشان

مدیر منطقه ۲ شهرداری کاشان از کاهش ۲۰ درصدی تولید زباله در این منطقه خبر داد.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبر نگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال در این منطقه افزون بر ۳۳ هزار متر مربع پروانه ساختمانی صادر شده است و مجموع پروانه صادر شده در این منطقه به یک‌هزار و ۸۴۸ مورد می‌رسد.

وی تصریح کرد: پروانه‌های ساختمانی صادر شده شامل ۴۱ مورد تفکیک اراضی، ۱۰۳ گواهی صدور پروانه ساختمانی، ۲۱ مورد تمدید پروانه، ۴۲ مورد اصلاح پروانه، ۱۱ مجوز و یک اخطاریه بوده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کاشان افزود: در این مدت، یک‌هزار و ۵۴۹ مورد مفاصا حساب نیز صادر شده است.

شاه‌بالایی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تولید زباله پس از جمع‌آوری فان‌ها از این منطقه، گفت: با جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله و خاتمه شستشوی آن‌ها بیش از پنج میلیارد ریال در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تماس‌های شهروندان مبنی بر درخواست روکش،ترمیم آسفالت است، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت بیش از ۶۵ هزار مترمربع از معابر منطقه با هفت هزار و ۸۹۵ تن آسفالت انجام شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کاشان ادامه داد: هزینه اجرای زیرسازی ۴۰ هزار متر از معابر ۱۰میلیارد ریال برآورد شده است.

شاه‌بالایی با ببان اینکه میزان تولید زباله هر شهروند کاشانی را روزانه ۶۲۰ گرم است، عنوان کرد: برای جمع‌آوری هر کیلوگرم زباله از مبدا تا مقصد یک‌هزار و ۳۵۰ ریال هزینه می‌شود.

وی افزود: در این مدت بیش از دو هزار و ۲۰۰ تن ضایعات شهری و نخاله در نواحی سه‌گانه منطقه ۲ جمع‌آوری ودر محل‌های مجاز تخلیه شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کاشان گفت: شستشو و رفت و روب و جمع‌آوری زباله در این منطقه با ۱۳۲ کارگر، هفت دستگاه پرس‌ساز زباله ، دو دستگاه شستشو و یک خودرو جارو مکانیزه انجام می‌شود.

کد خبر 389320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.