پاتوق طیب حاج‌رضایی همچنان پابرجاست

عضو شورای شهر تهران از تجربه بازدید خود از محله هرندی، اماکن تاریخی و سمن‌های فعال آن گفت.

به گزادش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در صفحه اینستاگرام خود پس از بازدید از محله هرندی در منطقه ۱۲ شهردادی تهران، نوشت: این محله با قدمتی بیش از ۱۷۰ سال، یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر تهران به شمار می‌آید و شاخص تاریخی آن دروازه غار است که به عنوان دروازه جنوبی حصار ناصری از اهمیت بسزایی برخوردار بود. 

وی افزود: دروازه غار یکی از ذخایر ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به شمار می‌آید که باید به آن توجه ویژه نمود و تلاش من نیز در این بازدید متوجه این موضوع بود که بتوانم با شناخت ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی این محله، توان مدیریت شهری را در جهت تقویت آن‌ها ساماندهی کنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از دیدنی‌های دلچسب این محله که از آن بازدید کرده و با دوستان چای نوشیدیم ، قهوه‌خانه "رمضون یخی" است که به حاج تقی اسماعیلی پور تعلق دارد که به همراه برادرانش آن‌ها را باید یکی از مشهورترین لوتی‌ها و محله گردان‌های تهران دهه سی و چهل دانست؛ قهوه‌خانه، همچنان، پاتوق طیب حاج‌رضایی و نوچه های او نیز بود.

وی به بازدید خود از مرکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی جمعیت "طلوع بی‌نشان" اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه مردم‌نهاد یکی از سمن‌های فعال در زمینه آسیب‌های اجتماعی مرتبط با افراد بی‌خانمان و معتاد است که می‌توان تجربه آن را در بسیاری دیگر از فعالیت‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. اعضا این موسسه خیریه باهدف اجتماع‌پذیری افراد معتاد و کارتن‌خواب، اقداماتی را انجام می‌دهند که دامنه آن از توزیع رایگان غذا تا شکل‌گیری چرخه درمان،بهبودی و کارآفرینی و اشتغال گسترده است.

حق‌شناس در جریان این بازدید به موسسه "نسیم صبح رویش" که از سال ۱۳۹۴ در قالب مؤسسه‌ای غیردولتی، آموزش کودکان کار و آسیب‌پذیر را در چهار مدرسه را هدف خود قرار داده است، رفت.

وی درباره فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: روش‌های نوین و خلاقانه این مدرسه درصورتی که به نظام آموزشی ما بسط پیدا کند و یا در مراکز تخصصی دیگری الگوبرداری و به مرحله اجرا برسد، می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار مؤثر واقع‌شده و فرایند جذب حداکثری آن‌ها را برای حضور خلاقانه و مؤثر اجتماعی فراهم سازد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه دیدار یک روزه از مرکز انبار پیام بازدید شد که می تواند مرکز پایلوت و شاخص در جهت خدمات پایدار با محوریت آموزش، سلامت و توانمندسازی افراد آسیب‌دیده باشد و متاسفانه به علل غیر موجه فعال نیست.

کد خبر 389315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.