پیروزی راحت ایران با درخشش جوانان

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در چهارچوب رقابت های والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در سه ست متوالی و با درخشش بازیکنان جوان سریلانکا را برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۹ از صبح امروز _۲۲شهریور_ در تهران آغاز شد و تیم ملی کشورمان در آخرین بازی روز نخست به مصاف سریلانکا رفت. هشت تیم برتر این مسابقات به رقابت های انتخابی المپیک قاره آسیا صعود خواهند کرد و به همین دلیل کولاکوویچ با تیم اصلی خود در مسابقات حاضر شده است.

ست اول (ایران ۲۵_ سریلانکا۱۵): ایران مسابقه را با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه آغاز کرد و اولین امتیاز مسابقه را امیرحسین اسفندیار در اولین تجربه ملی خود بدست آورد. در ابتدای ست سریلانکا نیز پا به پا تیم ملی کشورمان امتیاز گرفت، اما آرام آرام فاصله زیاد شد و ایران با سه امتیاز اخلاف به استراحت فنی اول رفت. تیم ملی با سرویس های خوب موسوی و دریافت های خوب اسفندیاری کار سختی برای کسب امتیاز نداشت.

در ادامه این ست و پس از یک رالی زیبا بین بازیکنان ایران و سریلانکا اختلاف امتیاز به دو کاهش یافت. بازیکنان سریلانکا با انگیزه بالایی بازی می کردند، اما جوانان ایرانی نیز بسیار با انگیزه بودند و با درخشش کریمی و اسفندیاری این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

ست دوم (ایران ۲۵_ سریلانکا ۱۷): این ست نیز مانند ست قبل آغاز شد و دو تیم تا امیتاز چهار پایاپای آمدند. اما بار دیگر بازیکنان ایران اختلافی دو امتیازی ایجاد و به وقت استراحت فنی رفتند. در این ست سریلانکایی ها بهتر از ست قبل ظاهر شدند تا نیمه های مسابقه نزدیک به ایران پیش می آمدند.

در این ست هم جواد کریمی پاسور جوان تیم ملی به همراه دیگر جوانانی همچون اسفندیاری خوش درخشیدند و از میانه های ست اختلاف امتیاز بالایی ایجاد کردند. استراحت فنی دوم در این ست با برتری سه امتیازی ایران رقم خورد. در نهایت نیز علی رغم تلاش سرمربی سریلانکا برای ایجاد وقفه های متعدد در بازی تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ ست را برد.

ست سوم (ایران ۲۵_ سریلانکا۲۳): در این ست نیز ایران با همان شش نفر ابتدایی بازی را آغاز کرد. دو تیم مانند دو ست پیش در امتیازات ابتدایی باهم پیش رفتند، اما در ادامه ایران با برتری چهار امتیازی به استراحت فنی اول رفت. پوریا یلی، کریمی و اسفندیاری را می توان ستاره های ایران در این بازی نامید چرا که با دفاع، حمایت، پاس و آبشارهای خوب امتیازات زیادی برای ایران کسب کردند.

بازی خوب ایران ادامه داشت و با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ استراحت فنی دوم فرارسید. پس از وقت استراحت فنی سریلانکا چهره دیگری از خود نمایش گذاشت و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران، دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شدند. در این ست نکته جالب توجه شادی بی امان بازیکنان سریلانکا پس از کسب هر امتیاز بود.

روند امتیازگیری سریلانکا بالاخره توسط غلامی قطع شد و با درخشش کریمی بار دیگر ایران اختلاف را به دو امتیاز رساند. اگرچه در این.ست سریلانکایی ها کار را برای بازیکنان ایران سخت کردند، اما این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید تا اولین گام محکم برداشته شود.

بازی بعدی تیم ملی ایران در چهارجوب رقابت های والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ فردا (شنبه) ساعت ۱۸:۳۰ مقابا قطر برگزار خواهد شد.

کد خبر 389305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.