بوستان امداد، نجات و اطفاء حریق در شهرک والفجر طراحی شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز گفت: بوستان امداد، نجات و اطفاء حریق در شهرک والفجر در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع طراحی شده است.

به گزارش ایمنا، جواد بهادری با اشاره به اینکه طراحی بوستان امداد، نجات و اطفاء حریق واقع در شهرک والفجر، در حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است، اظهار کرد: این بوستان یکی از بزرگترین مراکز آموزش امداد، نجات و اطفاء حریق در جنوب کشور است.

وی افزود: در طراحی بوستان امداد، نجات و اطفاء حریق، ایستگاه آتش‌نشانی مجازی ویژه کودکان و دانش‌آموزان در راستای انتقال آموزش‌های شهری و شهروندی در نظر گرفته شده است که این قشر از جامعه با شالوده‌های اصلی حوادث آشنا و از وظایف شهروندی آگاه شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز با بیان اینکه آموزش شهروندان در خود امدادی و جلوگیری از حوادث بسیار تاثیرگذار است، گفت: در راستای اگاهی و آموزش خانواده‌ها در خصوص نحوه مواجهه و مقابله با حوادث، در این پروژه سالن اجتماعات آموزشی ویژه خانواده به مساحت ۸۰۰ مترمربع طراحی شده است.

بهادری از دیگر امکانات موجود در طراحی این مرکز آموزشی تخصصی را سالن آمفی تئأتر تخصصی، خوابگاه مدیریتی و کارمندی، پنج باب کارگاه تخصصی، کتابخانه و آزمایشگاه، مجموعه رفاهی و ورزشی شامل سالن پذیرایی، کافی شاپ، نمازخانه، کارگاه کامپیوتر، انبار تجهیزات مدیریت بحران و ... بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که طراحی این پروژه توسط نیروهای متخصص حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است هزینه قابل توجهی در این بخش صرفه‌جویی شده است؛ همچنین نگاه تخصصی به موضوع طراحی و معماری مراکز آموزشی موجب تقویت، افزایش بهره‌وری و توان مهارتی و همچنین ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد شد.

کد خبر 389301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.