خودروهای فاقد گواهی سلامت اجازه سوخت‌گیری ندارند

رئیس اتحادیه سوخت جایگزین و صنایع وابسته گفت: از یک دی ماه سال ۹۸ خودروهایی که فاقد گواهی سلامت برای سوخت رسانی هستند، اجازه سوخت گیری در جایگاه‌های سی ان جی را ندارند.

به گزارش ایمنا، علی محمودیان با اشاره به صدور گواهی سلامت برای خودروهای دوگانه سوز، اظهار کرد: پیرو مصوبه ابلاغی از سوی هیئت دولت در اسفندماه سال ۹۷، دستگاه‌های اجرایی مکلف به صدورگواهی سلامت برای خودروهای تبدیلی کارگاهی و سایر خودروهای دوگانه‌سوز شده‌اند.

وی ادامه داد: در برخی از سندهای مالکیت خودروهای دوگانه‌سوز، اطلاعات مربوط به سوخت آن‌ها ذکر نشده است که در این مرحله پس از دریافت گواهی سلامت، اطلاعات و مدارک سند نیز تصحیح خواهد شد.

رئیس اتحادیه سوخت جایگزین و صنایع وابسته افزود: تعداد خودروهای گازسوز حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تخمین زده می‌شود که از این تعداد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تاکنون موفق به دریافت گواهی سلامت شده‌اند.

محمودیان گفت: ثبت‌نام برای دریافت گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز از ابتدای شهریورماه آغاز شده و تا دی ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به هزینه صدور گواهی سلامت برای خودروهای دوگانه‌سوز تصریح کرد: هزینه گواهی سلامت بسته به سلامت و نیاز به قطعات جدید از ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه سوخت جایگزین و صنایع وابسته خاطرنشان کرد: از یک دی ماه سال ۹۸ خودروهایی که فاقد گواهی سلامت برای سوخت‌رسانی هستند؛ اجازه سوخت‌گیری در جایگاه‌های سی ان جی را ندارند.

منبع: میزان

کد خبر 389296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.