دولت از طریق رهبری مشکل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را حل کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولتی که حضور زنان را در محیط‌های ورزشی مغایر قانون نمی‌داند، چرا از حل این معضل پر هزینه عاجز است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن رسولی در کانال تلگرام خود با اشاره به خودسوزی سحر "دختر آبی" و ارتباط آن با ورود زنان به ورزشگاه‌ها یادداشتی منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید: 

جان باختن خانم "سحر خدایاری" را به والدین داغدار آن مرحومه، جامعه آسیب دیده ایران و مسئولان حکومتی تسلیت عرض می کنم. این حادثه غم انگیز و مناقشه حضور زنان و دختران جامعه در استادیوم های ورزشی، باعث شد، خاطره ای مدیریتی را مطرح کنم.

روزی حضرت آیت الله سیدمحمد باقر شیرازی رحمت الله علیه در دوره ای که استاندار خراسان بودم تلفنی فرمودند: "به اینجانب اطلاع داده‌اند، بر اساس برنامه در دست اجرا از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، صبح‌های جمعه چند ده نفر از پدربزرگ و مادر بزرگ‌های شهر دست در دست نوه‌های دختری خویش مسیر میدان شهداء تا میدان تقی آباد را به صورت دسته جمعی، پیاده روی می‌کنند. این صحنه در شان مشهد مقدس نیست. شما که سید و استاندار خراسان هستید، این حرکت خلاف شرع را مانع شوید."

خدمتشان عرض کردم؛ اجازه بفرمایید موضوع را بررسی کنم و نتیجه را به استحضار می‌رسانم. بدون وقفه آقای شهردار و معاون محترم مربوطه را خواستم و جریان را جویا شدم. از سایر مدیران ذیربط هم اطلاعات کاملی دریافت کردم. پس از بررسی مشخص شد این اقدام درپی گزارشات مقامات پزشکی، آموزشی و تربیت بدنی متاثر از مطالعات علمی مبتنی بر وجود فقر حرکتی برای دختران دانش آموز و با هدف کمک به فرهنگ سازی ارتقاء سطح فعالیت بدنی این گروه سنی _که مادران آینده هستند_ طراحی و در حال اجرا است. جهت حصول اطمینان فیلم آن را نیز شخصا دیدم. تشخیص من این بود که طرح مفید است و حتی تداوم و گسترش آن در دیگر شهرستان ها نیز مناسب است.

گزارش کامل رسیدگی‌های مذکور را به عرض آیت الله شیرازی رساندم. متاسفانه ایشان قانع نشدند و به عنوان اعتراض از محل بیتشان به همراه تعدادی از طلاب به سمت حرم مطهر رضوی(ع) راهپیمایی فرمودند. البته چون پیش بینی‌های لازم بعمل آمده بود، انجام آن ترافیک زیادی برای شهروندان فراهم نساخت. در عین حال در صدد برآمدم در جایگاه نماینده و مجری سیاست های دولت به صورت محترمانه و همه جانبه تعیین تکلیف کنم.

بدین منظور با هماهنگی رییس محترم شورای اسلامی شهر (جناب مهندس مفیدی) استاندار اسبق خراسان در تالار شورای شهر حاضر شدم و طی بیاناتی به شرح زیر اعلام کردم.

١. حفظ احترام مراجع عظام تقلید وظیفه دولت و مدیریت استان است. در عین حال مدیریت استان موظف است در این چهار چوب با مدیریت صحیح و صریح اینگونه تعارضات اسباب آرامش و اداره ضابطه‌مند جامعه را فراهم سازد.بر این باور شرح ماجرا را بی کم و کاست و در حضور خبرنگاران تبیین کردم.

٢. سیاست‌های فرهنگی کشور بر پایه دیدگاه‌های فقهی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس، شورایعالی انقلاب فرهنگی و دولت تعیین می‌گردد. دستگاه‌های اجرایی و استانداران موظف به اجرای آنها در سراسر کشورند.

٣. نظرات و فتوای سایر مراجع عظام تقلید که رعایت آنها برای مقلدین محترمشان واجب است، بدلیل پویایی و وجوه تفاوت بین نظرات این بزرگان که از خصوصیات بارز فقه مترقی شیعه است، اعمال همزمان این نظرات در عرصه عمومی و در سطح حکومتی مقدور و میسور نمی‌باشد.

پس از آن و تا پایان دوره این واقعه تکرار نشد.

سال‌هاست ورود یا عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات پرطرفدار در سطوح گوناگون مطرح و به مطالبه عمومی تبدیل شده و اخیرا نیز باعث جان باختن جگر گوشه پدر و مادر این مرحومه شده است. این حادثه تبعات ناگواری برای افکار عمومی به ویژه زنان و اعتبار کشور بدنبال آورده است. تعجب می‌کنم دولتی که حضور زنان را در محیط های ورزشی مغایر قانون نمی داند، چرا با تدبیر و هماهنگ با رهبری از حل این معضل پر هزینه عاجز است.!؟!

کد خبر 389291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.