گزیده نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

نماز جمعه این هفته با حضور گسترده مردم عزادار سالار شهیدان امام حسین(ع) در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های استان با حضور گسترده مردم عزادار سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار گردید. خطیب‌های نماز جمعه پیرامون واقعه کربلا و مسائل سیاسی روز هم‌چون اقدامات آمریکا، اتفاقات منطقه و وظایف مردم و مسئولین سخنرانی کردند که در ادامه گزیده آن آورده شده است:

قدرت پوشالی آمریکا روبه افول است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: واقعه عاشورا، از ابعاد مختلف، واقعه‏ای عبرت‏آمیز بوده و مهم‏ترین عبرت آن مصائب عدم اطاعت و حمایت و اجابت دعوت امام و ولی زمان است، مسئله‏‌ای که برای بسیاری از خواص ‏بی‌‏بصیرت نیز اتفاق افتاد و آنان را در این آزمون سخت مردود کرد.

وی تصریح کرد: این واقعه تاریخی درسی عبرت ‏آموز برای مردم ایران بوده و هست و مردم ولایت‌مدار ایران نه‌‏ تنها ندای حق‏‌طلبانه ولیّ خود را پاسخ گفتند بلکه در سخت‏‌ترین شرایط همواره با جان‏فشانی و ازخودگذشتگی دست حمایت از ولیّ امر خود و ارزش‌‏ها و اهداف نظام اسلامی برنداشته‏‌اند اما برخی افراد همچون خواص زمان امام حسین(ع) در آزمون سخت الهی قبول نشده و شرمسار خداوند و امت او شده‌‏اند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت بوده، این است که این روزها که  کینه‏‌توزی‏‌های دشمنان به شکل جنگ اقتصادی ظهور و بروز پیدا کرده، باید ضمن هوشیاری در برابر این توطئه ها، هرچه بیشتر میان اقشار گوناگون مردم ایران وحدت به ‏وجود آید؛ چرا که انسجام و وحدت و مقاومت شرط غلبه بر مشکلات و چالش‏های پیش رو است؛ کینه‌توزی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار اتفاق افتاده و نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

سرافرار با بیان اینکه تمامی اقدامات و حربه‌‏های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داشته است، تاکید کرد: دونالد ترامپ تصور می‌‏کرد با اتخاذ راهبرد فشار حداکثری قادر به تغییر رفتار ایران خواهد شد، اما دقیقا همین فشارها باعث افزایش اقتدار منطقه‌‏ای ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در شرایط کنونی، قدرتی رو به افول بوده که قادر به اجماع‌سازی و یا واداشتن دیگر کشورها به اقدامات مورد تایید واشنگتن نیست، رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع و شروع دوران افول آمریکا اشاره کرده اند و این در حالی است که ترامپ به دنبال تقویت قدرت آمریکا بوده اما در عمل خلاف این مسئله اتفاق افتاده است.

عاشورا  سبب ماندگاری امامت و ولایت در طول تاریخ شد

حجت الاسلام محمد یعقوبی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه نطنز، با گرامیداشت شهادت سید و سالار شهیدان (ع) و ماه محرم عاشورا و کربلا و شعار کل یوم عاشورا را سبب ماندگاری امامت و ولایت در طول تاریخ دانست و افزود: عاشورا تجلی عشق و محبت است و قیام، ایثار و شهادت از درس های مهم این واقعه بوده است.

امام جمعه نطنز اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله گفت: امروزه سید حسن نصرالله یک بسیجی واقعی است و  ملت ایران و لبنان در هیچ شرایطی به اراده دشمن تن نمی‌دهند و اراده ملت ایران بزرگ‌تر از اراده دشمنان است با امید به خدا دل سختی‌ها را می‌شکافیم.

 وی در ادامه خطبه افزود: آمریکا به قول خودش با تحریم های حداکثری و اروپا با تطمیع کردن می خواهند از ایران امتیاز بگیرند، اما هیچ گاه به خواسته خودشان نمی رسند.

امام جمعه نطنز بیان کرد: می گویند ایران نباید در منطقه نفوذ داشته باشد و برد موشک ها را کاهش دهد، اما باید به آنان گفت موشک به مانند ناموس و غیرت است و قابل مذاکره نیست.

یعقوبی گفت: با هوشیاری همه مردم و مسئولان در مقابله تهدیدات آمریکا و استکبار باید ایستادگی کرد.

تفکر ایستادگی  با تاسی از قیام عاشورا در اقصی نقاط خاورمیانه ظهور پیدا کرده است

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه شهر بادرود ضمن اشاره به درس‌های مکتب عاشورا برای مردم جهان به‌خصوص مسلمانان اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: یکی از درس‌های مهمی که از عاشورا می‌گیریم، ایستادگی در برابر ظلم، جور و استکبار است.

امام جمعه بادرود گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب  شاهدیم که این تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در اقصی نقاط خاورمیانه و منطقه بروز و ظهور پیدا کرده است.

قاسمی در خصوص حضور  مقتدا صدر در ایران اظهار داشت: حضور رهبر جریان صدر عراق در مراسم روضه خوانی رهبری و در کنار ایشان و انتشار تصاویر او در کنار سردار قاسم سلیمانی نیز پیام سیاسی خاصی را به دنیا داد که عراق نیز امروز در جبهه مقاومت در کنار ایران و رهبری قرار گرفته است و مدتی قبل هم سخنگوی انصارالله یمن خطاب به رهبری گفت؛ ولایت ما همان ولایت علوی است و پیوند خودشان با رهبر را به صراحت اعلام کردند که حضور بشار در ایران و مقامات حماس نیز بر این خبر تایید داشت.

امام جمعه بادرود گفت: اتفاقاتی  که امروز در سطح جهان اسلام و شیعه می‌افتد بسیار مهم است، مواضع قاطع و انقلابی سید حسن نصرالله در مراسم عزاداری حسینی در لبنان حقیقتاً غرورآفرین بود این یعنی همان بصیرتی که اولیای الهی بر آن تاکید دارند ایشان با کمال صراحت اظهار کردند امروز هم خیمه ام حسینی و عمود خیمه امام خامنه‌ای است و مرکز و محور آن در ایران اسلامی می باشد و ما هرگز دست از او نمی کشیم آفرین بر این آگاهی و هوشیاری دینی و انقلابی و به جرأت می‌توان گفت امروز جمهوری اسلامی دوران اقتدار و عزت خود را طی می کند که البته این هنوز آغاز راه است و باید بر این قدرت ها افزوده شود.

وی با اشاره به برکناری جان بولتون اظهار کرد: ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار می‌کند و او از دشمنان کینه‌توز ایران و انقلاب اسلامی بود و تمام سیاست‌هایش با بن‌بست مواجه شد .

قوای سه گانه باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند تا به موفقیت برسند

حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با بیان اینکه میدان بصیرت دهی از میدان نبرد سخت تر است، اظهار کرد: میدان شاید تغییر کند اما برای به ثمر نشستن انقلاب باید متحمل زحمات زیادی شویم.

 امام جمعه بویین میاندشت گفت: اسرار کربلا باید در مراسم عزاداری‌ها و مجالس دیگر مدام گفته شود تا بتوانیم به یاری امام زمان عج الله بشتابیم، اسرار کربلا یعنی شناختن راه و منش امام حسین(ع) است تا به واسطه این شناخت یزید زمان خود را بشناسیم.

وی با تأکید بر عبرت آموزی از خاطرات جنگ تحمیلی، گفت: عده‌ای در مسیر کربلای حسینی در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند حال باید واکاوی شود که بعد از جنگ ما چه کردیم.

اسکندری افزود: بصیرت عاشورایی و معرفی عاشورایی یعنی شناختن حق و باطل تا بتوانیم راهی که امام ترسیم کرد را بپیماییم، مقاومت در برابر سختی‌ها و تنگناها با نشإت گرفتن از صحنه عاشورا که یزیدیان امام حسین(ع) و یارانش را در تنگنا قرار دادند تا تسلیم شوند باید برای ما درس عبرتی باشد، مکتب ما پشتوانه عاشورایی دارد چرا که در هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام در مقابل دشمن متجاورز توانستیم مقاومت کنیم و سرانجام پیروز میدان شویم.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث رمز حرکت ما عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی است، تصدی گری دولت‌ها حرکت در مسیر طاغوت است نه در مسیر اسلام است چرا موجب شیوع فساد و رانت خواری می‌شود.

امام جمعه بویین میاندشت گفت: حرکت و اعتراضات باید مردمی باشد تا دولت در مقابل مطالبه گری‌ها به انجام وظایف خود عمل کند، بین دولت و مردم نباید جدا بیافتد چرا که موجب فرار مردم از پرداخت مالیات و همراه نشدن با دولت خواهند شد.

وی افزود: آنچه که باعث به نتیجه رسیدن کارها می‌شود حرکت در مسیر ولایت فقیه است، کنار طاغوت بودن موجب نفی کارها می‌شود. قوای سه گانه باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند تا به موفقیت برسند.

ایران قادر به دست‌یابی به جایگاه واقعی حوزه انرژی هسته‌ای است

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به گام سوم خروج برجام اظهارکرد: ایران در برجام خوش عهدی و توجه به معاملات بین المللی را به جهانیان نشان داد و در خروج از برجام نیز هوشمندان عمل کرد.

وی افزود: ایران قادر به دست‌یابی به جایگاه واقعی خود در حوزه انرژی هسته پس از برجام است و متحمل خسارت نخواهد بود و با خروج گام به گام از این تفاهم‌نامه مشترک بسیاری از واقعیت‌های را به جهانیان نشان داد.

امام جمعه تیران‌وکرون با اشاره به اظهارنظرهای برخی از افراد پیرامون سیمان ریختن در مسیر کار انرژی هسته‌ای و خسارت های شدید به کشورمان، تصریح ‌کرد: بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه چنین چیزی واقعیت ندارد و ایران در حال حاضر تمامی ظرفیت های موجود خود در این حوزه را داشته و فرصت برای ادامه مسیر فراهم است.

وی ادامه داد: ایران در برجام توجه به معاهدات بین المللی و ترامپ بدعهدی را به کشورهای دنیا نشان داد و خروج گام به گام ایران دلسوزی های ظاهری کشورهای اروپایی را مورد آزمایش قرار داده که اگر واقعا خواهان اجرای برجام بدون آمریکا هستند به تعهدات خود پایبند باشند.

حجت الاسلام رشیدیان اضافه‌ کرد: نبود همکاری اروپا و آمریکا برای ایران مشکلی ایجاد نخواهد کرد و دولت با توان بیشتر در مسیر دست یابی به نیازهای خود پیش رفته و بازخورد متقابلی نسبت به دشمنان نشان می دهد.

وی یادآورشد: دشمنان ایران موضوعات هسته ای را بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت ایران مطرح کرده اند زیرا آن‌ها قدرت و توان پیشرفت ایران را می‌دانند و همواره قصد جلوگیری از این توسعه را برای تحقق اهداف خود دارند.

امام جمعه تیران با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران برگرفته از درس های قیام عاشورا است، خاطرنشان کرد: باید قدردان نعمت ولایت فقیه در کشورمان باشیم و همواره با اطاعات از امر ولی فقیه رونق و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم و مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

وی به برکناری جان بولتن توسط ترامپ اشاره‌ کرد و گفت: این فرد مشاور و راهنمای کاخ سفید و فردی جنگ جو و از نیروهای اسراییلی بود که از سوی ترامپ برکنار شد که این سرنوشت واگذاری ظالمان به خودشان است.

آمریکا نسبت به انجام تعهدات خود بی تفاوت است

حجت الاسلام اصغر رضوانی در خطبه های نماز جمعه دهاقان اظهار کرد: هدف آمریکااز دعوت ایران به پای میز مذاکرات این است که آماری ارائه دهد وبه کشور ها بفهماند که ایران می خواست مذاکره کند اما عقب نشینی کرد.

وی افزود:آمریکاییان در مذاکره با نوکر های خود نیز به جایی نرسیدند ودژ محکم ایران را نیز نتوانسته اند فتح کنند وهرگز به این خواسته خود نیز نمی رسند.

خطیب نماز جمعه دهاقان، گفت: ما خواستار رفع تمام تحریم های ظالمانه بر علیه ایران عزیز هستیم واز خواسته خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام رضوانی بااشاره به تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهرستان، خاطر نشان کرد: این ستاد دارای وظایف وحیطه های کاری بزرگ می باشد وشهروندان نیز در کار ها مشارکت دارند.

وی از برپایی موکب اربعین در شهر کربلاتوسط شهروندان دهاقانی خبرداد وگفت:این موکب برای نخستین بار برای روز اربعین مهیا می شود.

مسئولان با روحیه جهادی کار کنند

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه زرین شهر با اشاره به اهمیت کار جهادی و همت مسئولان برای رفع مشکلات کشور اظهار کرد: مسئولان و مدیران کشور برای حل مشکلات باید از جان مایه گذاشته و جهادی کار کنند.

وی افزود: یک مدیر باید با روحیه انقلابی و جهادی فراتر از برخی مسائل عمل کرده و برای خدمت به مردم با تمام وجود مایه بگذارد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: وقتی مدیری مسئولیت می گیرد به همراه این مسئولیت باید برای حفظ انقلاب و خدمت به مردم تلاش کند که خیلی مهمتر از مسئولیت و ضوابط و بخشنامه ها است .

باقریان اضافه کرد: روحیه انقلابی ، حق طلبی و جهادی عمل کردن باید به هدف و راهبرد مهم حرکتی تبدیل شود و تک تک افراد جامعه به آن توجه جدی داشته باشند همچنین عموم مردم نیز باید با روحیه  انقلابی و جهادی به یاری مسئولان بیایند و دست در دست هم مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امام حسین (ع) اگر بر اساس ضوابط و شرایط زمان خود عمل می کردند امروز عاشورا جاودانه نبود و این امام همام باید مطابق همان شرایط از حرکت در مسیر حق، عدالت و ظلم ستیزی  کوتاه می آمد.وی خاطرنشان کرد: یکی از رموز ماندگاری عاشورا حرکت امام حسین (ع) بر محور عدالت و حق طلبی بود، این امام همام برای هوا وهوس و قدرت قیام نکرد و صرفا برای حق طلبی و عدالت و احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و به همین علت هرسال بر شور و شعور حسینی افزوده می شود.

باقریان متذکر شد: امروز مردم سراسر جهان مفاهیم بلند عاشورا را درک کرده و بر اساس آن روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی خود را احیا کرده اند.

وی افزود: ایران اسلامی هیچگاه دربرابر زیاده خواهی دشمنان تسلیم نخواهند شد چرا که خون امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا در کشور ایران حاکم است .

امام جمعه زرین شهر با اشاره به ضرورت توجه به جوانان گفت: عاشورا نقطه اتصال جوانان و نوجوانان با فرهنگ غنی اهل البیت (ع) است که خوشبختانه به بهترین شکل جوانان و نوجوانان شور حسینی را در شهر و کشور برپا کردند.

باقریان ادامه داد: باید دست این جوانان و نوجوانان را بوسید و قدردان آنان بود از طرفی نباید آنها را تا عاشورای سال بعد رها کنیم بلکه با برنامه ریزی های صحیح و جوان پسند  به فکر جذب آنان باشیم .

رشوه دادن به نفتکش هندی اوج رسوایی آمریکا را نشان می‌دهد

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار کرد: پیام عاشورا زنده و زاینده و حرکتی روبه رشد است که مصداق شجره طیبه دارد چرا که دایره جوآن با گذشت ۱۴۰۰ سال هر سال در دنیا باشکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از ابعادی که می‌توان روی آموزه‌های عاشورایی مانور داد اینکه واقعه عاشورا هر ملیتی و قومیتی را می‌تواند دور هم جمع کند تا یک شبکه عظیم مقاومت در دنیا با الهام گرفتن از آموزه‌های عاشورایی که بافترت و وجدان انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد ایجاد شود.

امام جمعه گلپایگان افزود: رسوایی بزرگ رشوه دادن آمریکایی‌ها به ناخدای نفتکش هندی در رسانه‌های غربی منتشر شد، آمریکایی‌ها به کشتی حامل نفتی که برای ایران به فروش می‌رفت به ناخدا رشوه داده بودند تا این کشتی را به یک کشوری هدایت کند تا آمریکاها آن را متوقف کنند و این وقاحت و رسوایی بزرگی برای آمریکایی است که به اعتراف خودشان اوج سقوط سیاسی و اخلاقی آمریکایی است.

کرامتی گفت: با اعتراف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، آمریکا در تحریم اقتصادی ایران باشکست مواجه شدند، در برابر تحریم سخت اقتصادی به رشد اقتصادی مثبتی رسیدیم که حکایت تدبیرانه مقام معظم رهبری است که باید اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 389283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.