۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
شبکه آبرسانی فولادشهر فرسوده است

شهردار فولادشهر گفت: بعد از گذشت ۵۰ سال اکثر بخش‌های شبکه‌ آبرسانی این شهر فرسوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بابک محمدی در نشست با سرپرست فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: فولادشهر یک از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که با تاسیس کارخانه ذوب‌آهن احداث شد و در سالیان اخیر به یکی از شهرها مهاجرپذیر استان تبدیل شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵، عملیات احداث ۳۲ هزار واحد مسکونی در فولادشهر اجرا شد که افزایش چشمگیر جمعیت شهر را به دنبال داشت.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر ۶۵ متر مربع به ازای هر شهروند است، تصریح کرد: این شهر با ۵۴۰ هکتار فضای سبز به رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اما گستردگی فضای سبز شهری سبب شده بخش قابل‌توجهی از بودجه شهرداری در این خصوص هزینه شود.

محمدی با بیان اینکه عمر شبکه آبرسانی فولادشهر ۵۰ سال است، ادامه داد: شهرداری فولادشهر با بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد و به‌روزرسانی شبکه آبیاری شهر، سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های شهری در حوزه نگهداری و آبیاری فضای سبز شده است، شهری اما مسئله مهم فرسوده بودن شبکه آبرسانی شهر است.

وی با بیان اینکه نیمی از فضای سبز فولادشهر با تانکر آبیاری می‌شود، اضافه کرد: بعد از گذشت ۵۰ سال اکثر شبکه های آبرسانی در فولادشهر فرسوده شده و با توجه به اینکه در گذشته طرح بهسازی شبکه در کمیته دفتر فنی استانداری اصفهان مصوب شده است انتظار می رود اقدامات لازم انجام گیرد تا در وزارت کشور تصمیمات لازم در خصوص زیرساخت ها و شبکه آبرسانی شهر فولادشهر اتخاذ شود.

کد خبر 389275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.