ارتباط بی‌واسطه با شهروندان موجب افزایش مشارکت آنان می‌شود

امام جمعه باغبادران گفت: ایجاد علاقه و اعتماد در مردم سبب موفقیت مدیریت شهری در توسعه و پیشرفت روزافزون شهر آن هم با بهره‌گیری از مشارکت شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در نشست بصیرتی با مردم و مسئولان با اشاره به اهمیت گام سوم برجامی اظهار کرد: بعضی کشورها همچنان حرکت هایی را برای حفظ برجام انجام می دهند و هدف آنان از حفظ برجام نگهداشتن ایران در چارچوب تعریف شده خودشان از برجام و تشدید فشار برای برجام های دیگر در غالب های مختلف است.

وی با بیان اینکه اروپا تنها به دنبال اهداف خود در منطقه است، افزود:  واسطه گری فرانسه برای میانجی گری بین ایران وامریکا نشان می دهد اروپا نتواسته به همه خواسته های خود در برجام برسد و مسئولان کشور نیز به این نتیجه دست پیدا کرده اند که اروپا هنوز نتوانسته است اهداف ما را در برجام محقق کند و آنان تنها به دنبال باج خواهی از ایران هستند.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه امریکا تنها به دنبال نفوذ و سلطه بر ایران و باج خواهی است، تصریح کرد: هدف اصلی امریکا و اروپا متوقف کردن روند اثرگذاری ایران بر منطقه و مقابله با سیاست های ستیزانه جویانه آمریکا و اروپا در جهان  است.

وی ادامه داد: شعار سال تحت تاثیر مسائل مختلف قرار گرفته است و سیاست درستی در راستای رونق تولید در کشور تدوین و اجرایی نشده است چراکه همچنان در مسئله اقتصاد و تقویت تولید در کشور دچار قوانین دست وپا گیر وبروکراسی ادرای هستیم به گونه ای که حتی دریافت تسهیلات از بانک ها برای یک تولید کننده بسیار مشکل ساز است .

فرهنگ اضافه کرد: عده ای در کشور به حاشیه های کاذبی که در فضای مجازی و رسانه های مختلف ضد انقلاب ایجاد کرده اند توجه ویژه دارند و همین امر باعث شده بسیاری از انرژی های کشور صرف این مسائل شود،اینکه مسئولی در کشور بازیچه یک جریان ساختگی شود و بخواهد با مشغول شدن به این حاشیه ها از مسائل اصلی کشور و جوابگوئی به کم کاری های خود فرار کنند قابل توجیه نیست.

وی عنوان کرد: دغدغه امروز کشور حاشیه سازی از بعضی مسائل جزئی در کشور نیست بلکه دغدغه اصلی مسائل اقتصادی ورسیدگی و مطالبه گری از مسئولان برای رفع مسائل اقتصادی است.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی بر قشر ضعیف جامعه است ولی عده ای که از نظر مالی متمکن  هستند و بعضا در کسوت مسئول در کشور به خاطر عدم درک صحیح از نیاز مردم دنبال حاشیه سازی و سوار شدن بر موج برای اینده سیاسی خود هستند. 

وی یاداور شد: در ایامی به سر می بریم که بازگشائی مدارس نزدیک بوده از این رو باید نسبت به کمک به دانش آموزان بی بضاعت و خانواده هایی که در فشار اقتصادی هستند دقت بیشتری داشته باشیم، قطعا می توان به خیریه ها کمک و یا ارتباط خود را با اموزش وپرورش برای شناسائی بی بضاعتان در این کار خیر شریک شویم.

فرهنگ با اشاره به برگزاری میز خدمت در بخش باغبهادران گفت: هدف از  برگزاری میز خدمت آن بوده که مسئولان خود را در معرض خواسته های مردم قرار دهند ضمن تقدیر از زحمات مسئولان  از مسئولان مختلف شهر مخصوصا شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادران انتظار می رود نسبت به دغدغه های مردم دقت نظر بیشتری داشته  باشند و مسائلی از جمله اب شرب سالم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرها مجموعه گسترده‌ای از خدمات با پیچیدگی‌ها، مشکلات و مسائل مختلف هستند، متذکر شد: ایجاد علاقه و اعتماد در مردم سبب موفقیت مدیریت شهری در توسعه و پیشرفت روز افزون شهر آن هم با بهره گیری از مشارکت شهروندان می شود و یکی از راه های ایجاد اعتماد ارایه گزراش عملکرد خود به مردم است.

امام جمعه باغبادران مدیریت تعامل گرا را لازمه تقویت مشارکت شهروندان دانست و گفت: ارتباط دوسویه مدیریت شهری با شهروندان بسیاری از مشکلات را مرتفع می کند و باعث ایجاد ارتباط صمیمی خواهد شد که ثمره آن رشد، توسعه متوازن و پیشرفت است.

وی تاکید کرد: توجه به سلامت اداری، مدیریت عملکرد، حقوق شهروندی ، پاسخگویی و استفاده از پیشنهادات و انتقادات شهروندی می تواند در بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی عمومی تاثیرشگرفی داشته باشد از این جهت اینگونه مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 389265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.