بزرگداشت جلال آل‌احمد در پنجاهمین سالگرد درگذشتش

همایش بزرگداشت زنده یاد جلال آل احمد، نویسنده نامدار معاصر، همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او برگزار می ‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه شش تهران همایش بزرگداشت زنده یاد جلال آل احمد، نویسنده نامدار معاصر، همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او برگزار می ‌شود.

در این همایش که همراه با یادی از سیمین دانشور، با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود، یحیی یثربی،‌ فریدون مجلسی، محسن محبی، عبدالحسین خسروپناه، محمدحسین دانایی و شهین اوجاق علیزاده. از سخنرانان برنامه هستند. علاوه بر این، قسمت‌هایی از مستند «جلال آل احمد» ساخته پریسا عشقی نیز ضمن سخنرانی‌ها پخش خواهد شد.

گفتنی است جلال آل احمد یکی از نویسندگان و اندیشمندان معاصر است که نقش بسزایی در کشمکش‌های فکری و نظری دهه‌های ۳۰ و ۴۰ شمسی داشته و بر رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معاصر ایران اثر گذاشته است. وی همچنین از جمله نویسندگان پرکار و صاحب سبکی است که به خوبی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود را در آثارش منعکس کرده و به نقد آن‌ها پرداخته است.

این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در فرهنگسرای سرو (واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، خیابان ساعی دو) برگزار می‌شود و ورود برای همگان آزاد است.

کد خبر 389251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.