۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
حسن شفیعی شهردار تیران شد

تیران-بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تیران حسن شفیعی به عنوان شهردار انتخاب و با حکم استاندار اصفهان به این سمت منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی فرماندار تیران‌وکرون در آیین تکریم و معارفه شهردار تیران با اشاره به ضعف‌های قانون شوراهای اسلامی اظهارداشت: تشکیل نهادشوراها در گره گشایی از مشکلات بسیار کارآمد بوده اما نقاط ضعفی در قوانین این نهاد وجود دارد که باید اصلاح شود.

فرماندار تیران‌وکرون گفت: انتخاب شهردار یک شهر برای شهر دیگر بدون هماهنگی با اعضای شورای اسلامی آن شهر و پیش از اتمام دوره فعالیت، یکی از چالش‌های مهم و ضعف های قانونی شوراهای اسلامی در انتخاب شهرداران است که این موضوع مانع از عملکرد مناسب در مدیریت شهری می‌شود.

وی ادامه داد: باید تعهد از شهرداران پیش از انتخاب آن‌ها اخذ شود که تا پایان دوره چهارساله، مسوولیت خود را رها نکنند و مثل بازیکن های تیم‌های ورزشی تا پایان قرارداد و دوره کاری انجام وظیفه انجام دهند وگرنه شهردار و یا اعضای شورای شهر دیگر خسارت این انتخاب را پرداخت کنند.

فرماندار تیران‌وکرون با اشاره به انتخاب پیمان شکرزاده شهردار سابق این شهر به عنوان شهردار گلپایگان، گفت: پیش از اتمام دوره مسوولیت شهردار سابق تیران، اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان او را به عنوان شهردار خود انتخاب و مدیریت شهری تیران را با چالش روبروکردند.

وی اضافه‌کرد: چنین اتفاقاتی در برخی از شهرهای دیگر کشور نیز رخ می دهد و این مشکل ناشی از ضعف قانونی است و اعضای شوراهای اسلامی باید به نگارش یک مرام‌نامه و اخذ تعهد از شهردار منتخب خود این ضعف قانونی را جبران وفرصت را برای از دست دادن شهردار خود در میان دوره مسوولیت از بین ببرند.

حججی توجه به درآمد پایدار در شهرداری‌ها را مهم بیان‌کرد وگفت: شهرداران باید برای ایجاد درآمد پایدار برای خود برنامه‌ریزی و تلاش جدی داشته باشند که توسعه گردشگری در اولویت‌های مدیریت شهری تیران و سایر شهرهای این شهرستان است.

وی تعامل بین شهرداران و سایر نهادهای اداری را برای توسعه خدمت رسانی به مردم مهم بیان‌کرد وگفت: مطالبات مردمی از اهمیت خاصی برخوردار است و تعامل بین بخشی در تحقق این مطالبات موثر و کارآمد خواهد بود.

کد خبر 389241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.