منع تبعیض فرهنگی با گسترش سینماهای محلی

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت سینمای غرب اصفهان در رهنان و تبدیل آمفی تئاترهای برخی مراکز فرهنگی به سالن‌های سینمای محلی با رویکرد بهبود زیرساخت های هنر و دسترسی مردم و منع تبعیض دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما نوشت: توسعه زیرساخت های فیلم و تئاتر یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم بوده است. به این ترتیب در سال اول دوره پنجم مشارکت در احداث پردیس سینمایی ساحل و احداث سینما بهمن دنبال شد و در نهایت این دو مجموعه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: توسعه سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر با ارزیابی امکان تغییر کاربری سالن‌ها و ظرفیت‌های موجود سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ازجمله تاکیدات این کمیسیون در برنامه بودجه ۱۳۹۸ شهرداری اصفهان بوده است تا براین اساس ساخت سینمای غرب اصفهان در رهنان و تبدیل آمفی تئاترهای برخی مراکز فرهنگی به سالن های سینمای محلی با رویکرد بهبود زیرساخت های هنر و دسترسی مردم و منع تبعیض دنبال گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشتراک تصاویری از پردیس سینمایی ساحل, سینما بهمن و مراسم افتتاحیه این دو سالن سینمایی تصریح کرد:  کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان به دنبال بازگشایی سینما همایون مذاکراتی را آغاز کردند که متاسفانه با به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ها در سال جاری تلاش خود را به ساخت مجموعه دیگری با عنوان تئاتر شهر معطوف نموده‌اند.  

کد خبر 389236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.