پیگیری حضور زنان در ورزشگاه‌ها در فراکسیون زنان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

امنیت خلیج فارس باید توسط کشورهای منطقه تامین شود

سرلشکر باقری که روز گذشته (چهارشنبه) در پاسخ به دعوت همتای چینی خود وارد پکن شد، امروز پنجشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع عالی چین در پکن افزود: جمهوری اسلامی ایران در این شرایط و در چارچوب موازین بین المللی و با اتکا به آموزه های دینی، اعتقادی و انقلابی خویش و با اتکاء به تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و با پشتیبانی ظرفیت های بی انتهای مردم خود با هدف توسعه هر چه بیشتر رفاه و امنیت و توسعه ملی، دکترین دفاعی را به عنوان دکترین امنیت ملی خود برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این دکترین ظرفیت های دفاعی و نظامی خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقاء بخشیده است اظهار کرد: تاریخ نشان می دهد ما هیچگاه آغازگر تجاوز و یا هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود ولی از امنیت و حاکمیت خود در صورت هر گونه تجاوز و یا مداخله بیگانگان قاطعانه دفاع می نماییم. 

سرلشکر باقری اظهار کرد: عبور از بحران های گوناگون طی ۴ دهه گذشته مثل عبور موفق از جنگ ۸ ساله تحمیلی و بحران های متعدد سیاسی، امنیتی، کودتا، تحریم های اقتصادی و مقابله مقتدرانه با مداخلات آمریکا و غرب و همزمان توسعه بی سابقه ظرفیت های علمی،  صنعتی،  دفاعی و نظامی نشانه هایی از آن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس،  تنگه هرمز و دریای عمان بایستی برای صدور انرژی مورد نیاز جهان امن باشد البته این امنیت لاجرم باید فقط توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس و تنگه هرمز تامین گردد حضور، استقرار و رفت و آمد نیروهای نظامی آمریکا و غرب و طرح هایی چون طرح ائتلاف از پیش شکست خورده آمریکا برای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، بجز توسعه ناامنی نتیجه ای نداشته و نخواهد داشت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با استراتژی مقاومت فعال طی چند سال اخیر بر این دیدگاه خود پافشاری نموده است نمونه آن سقوط هواپیمای RQ۴ امریکا بدلیل نفوذ به فضای آسیمانی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس بوده است.سرلشکر باقری گفت: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه و به سهم خود امنیت این منطقه حساس را طی سالهای طولانی تامین نموده و خواهد نمود اما حضور نظامی قدرت های خارجی را چالشی عمده برای امنیت این منطقه می داند.

می‌توان با اتخاذ راه‌کارهایی از پیشرفت فساد همه جانبه کاست

غلامعلی دهقان با تاکید بر ضرروت مبارزه با بسترهای فساد آمیز در جامعه اظهار کرد: اصولا رمز و راز بقای یک نظام اجتماعی به عواملی چند بستگی دارد که یکی از آن ها مبارزه با فساد به اشکال مختلف آن می باشد.

وی در توضیح اظهاراتش تصریح کرد: دلیل آن هم مشخص است وقتی توده‌های مردم که قاعده هرم یک اجتماع را شکل می دهند به این نتیجه برسند که در جامعه فسادی نیست طبیعتا به مانایی آن جامعه و تکامل و رشدش کمک می کنند و بالعکس اگر به این جمع‌بندی برسند که جامعه بر مدار درستی حرکت نمی کند آن ها هم خود را ملزم به رعایت قوانین نمی‌بینند.

این فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: بنابراین حاکمان باید برای حفظ توازن اجتماع به مبارزه با فساد در انواع آن توجه کافی و وافی داشته باشند. برای همین است که به کار گیری شایستگان در نظام اداری و به خصوص در بخش مالی بسیار مهم است. شایستگانی که هم می‌بایست اهلیت فنی داشته باشند و هم رعایت تقوا به معنای واقعی آن را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: متاسفانه شواهدی نشان می‌دهد برخی در لباس ریا و با رشوه‌گیری توانسته‌اند در سیستم اداری کشور جا ‌پایی برای خود باز کنند. همین‌ها هستند که بخشی از فساد را در جامعه دامن زده‌اند؛ ظاهری دینی ، اما باطنی غیر دینی دارند.دهقان یادآور شد: علاوه بر این باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی آن توجه کرد و آن را در چارچوب رعایت برخی مسائل ظاهری تفسیر نکرد؛ برای همین است که اگر کسی یا کسانی با عدله قوی و مستندات کافی فسادی را از مسئولی به مسئولان عالی رتبه خبر دادند، باید به سخن آنان توجه شود نه اینکه برخورد غیر منصفانه‌ای هم با آنان صورت بگیرد.

این عضو حزب اعتدال و توسعه سپس ادامه داد: هرچند کسانی که چنین ادعایی دارند باید از باب تقوای سیاسی به شکیات خود عمل نکنند و قبل از طرح مسائل از طریق رسانه‌های رسمی آن را به نهادههای نظارتی ذی ربط اطلاع رسانی کنند.

امام حسین (ع) محور وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق است

اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین، شهادت جمعی از زائران و عزاداران حسینی در حادثه کربلا را تسلیت گفت و از نخست وزیر عراق برای مدیریت شایسته مراسم تعزیت سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تشکر کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از لغو روادید زائران ایرانی، برای ایام اربعین و همت دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، اظهار کرد: دولت و مردم ایران آمادگی کامل دارند تا به هر نحو ممکن یاری‌کننده ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم های این ایام باشند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد: توافقات تهران و بغداد در مسیر سازنده فعلی و با سرعت بیشتر اجرایی و عملیاتی شوند و مدیریت دولت عراق در اجرای این توافقات را مفید و موثر عنوان کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تسلیت متقابل به ملت ایران و خانواده ایرانیان جانباخته در حادثه دیروز کربلا، گفت: امیدواریم با درس گرفتن از حادثه دیروز، جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیریم. دولت و ملت عراق همواره از حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس محترم جمهوری و دولت و ملت ایران در همراهی و همکاری برای برگزاری شایسته مناسبات دینی در عراق کمال تشکر را دارد. 

عبدالمهدی با بیان اینکه روابط دو کشور و دو ملت بسیار دوستانه و عمیق است و در همین راستا تعمیق و گسترش خواهد یافت، اظهارکرد: توافقات بین دو کشور با روندی مطلوب در حال اجراست و امیدوارم با جدیت و اراده مثبت مقامات ارشد دو کشور بتوانیم سرعت اجرای این توافقات را بیش از پیش افزایش دهیم.

پیگیری موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها در فراکسیون زنان

فریده اولادقباد پیرامون حضور زنان در ورزشگاه اظهار کرد: فراکسیون زنان پیرو جلسات پیشین خود برای پیگیری مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها، جلسه‌ای را با مسئولین ذیربط، خانم ابتکار معاون زنان رییس‌جمهور و سلطانی‌فر وزیر ورزش در این باره خواهد داشت.

وی افزود: فراکسیون زنان همچنین بر اساس رویکرد نظارتی خود در مورد سحر خدایاری و برای شفاف‌سازی ماجرای وی نیز پیگیری‌های لازم را خواهد داشت و در همین راستا از نماینده قوه قضاییه برای ارائه توضیحاتی در این باره دعوت خواهیم کرد.

به گفته اولادقباد، سلطانی‌فر حدود یک ماه پیش در جلسه فراکسیون زنان مجلس گفته بود که زیرساخت ورود بانوان در تمام ورزشگاه های سراسر کشور فراهم است و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

در هیچ شرایطی به اراده دشمن تن نمی‌دهیم

صبح امروز با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۸۶۰ واحد مسکونی نوساز و تعمیر شده در مناطق سیل‌زده کشور، به صورت متمرکز در روستای «تازه‌آباد» شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.، از ۲۸۶۰ واحد به تفکیک ۱۱۸۵ واحد آن مربوط به استان گلستان، ۵۵۸ واحد آن مربوط به استان لرستان، ‌۶۶۵ واحد آن مربوط به استان خوزستان و ۴۵۲ واحد مربوط به سایر استان‌های کشور است.همچنین امروز با حضور سردار سلامی، تعمیر و بازسازی ۳۸ مدرسه در مناطق سیل زده گلستان به بهره برداری رسید.

سرلشکر حسین سلامی در مراسم متمرکز بهره برداری از این پروژه ها، گفت: سیل نشانی زیبا و تجسمی دل انگیز از وحدت، برادری و برابری و فراتر از خط کشی‌های قومی و مذهبی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: از ابتدای سیل که به این منطقه آمدیم به مردم قول دادیم با همه توان تا آخرین لحظه در کنار آنها خواهیم بود و امروز هم آمده ایم که بگوییم ما در کنارتان هستیم.وی افزود: به مردم قول می‌دهیم تا شرایط را بهتر از قبل نکنیم از پا نمی نشینیم و این را از رهبر عزیزمان آموخته ایم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت نشان داد بزرگتر از تحریم، محدودیت و مصیبت است و در برابر مشکلات تسلیم نمی شوند، تصریح کرد: فشار دشمنان باعث قوی‌ تر شدن روحیه و انگیزه ملت ایران، پیشرفته تر شدن کشور، مستقل شدن و خودکفایی ما شده است.فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما در هیچ شرایطی به اراده دشمن تن نمی دهیم زیرا ما قدرتمندیم و اسلام به ما پیشرفت و آزادی و قدرت عنایت کرده است و این راه را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 389235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.