استفاده بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز مشهدی از سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز مشهدی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سرویس به مدرسه می‌روند.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در موضوع سرویس مدارس دانش آموزی سازمان تاکسیرانی مشهد رتبه نخست سرویس مدارس در کشور را به لحاظ کمّی و کیفی همچنین رعایت آیین نامه‌ها و دستورالعمل هایی در قالب کارگروه ماده ۱۸ به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در کارگروه ماده ۱۸ قانون، نماینده شهرداری که سازمان تاکسیرانی است، استانداری و انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و پلیس راهور حضور دارند و دستور العمل‌ها در آن مطرح می‌شود، افزود: تاکنون برای آغاز سال تحصیلی جدید بیش از هشت جلسه کارگروه ماده ۱۸ در مشهد برگزار شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید در قالب ۵۹ شرکت سرویس دهی به دانش آموزان را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو برای سرویس‌دهی دانش آموزان آماده خدمت رسانی است، گفت: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار و ۱۷۳ نفر دانش آموز شامل ۳۹ هزار و ۱۱ نفر دختر و  ۲۶ هزار و ۱۶۲ نفر پسر در قالب ۸۸۰ مدرسه از سرویس‌های دانش آموزی استفاده کردند.

محبی ادامه داد: امسال علاوه بر برچسب سرویس مدارس، در صدد هستیم تابلوی سرویس مدرسه مثل تابلوی تاکسی روی خودروها نصب شود و رانندگان سرویس مدارس نیز دارای پرچم حاوی شعارهای ایمنی از جمله «آهسته برانید، با احتیاط برانید» خواهند بود و ملزم به استفاده از این پرچم‌ها می‌شوند؛ البته این دستورالعمل به شرکت های حمل ونقل فعال در سرویس مدارس ابلاغ شده است.

وی با اشاره به استفاده مهدهای کودک از خدمات سرویس‌دهی تاکسیرانی مشهد، گفت: بیش از ۳۲۴ مهد کودک در قالب ۲۲ هزار کودک در شهر مشهد فعال است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در سال تحصیلی جدید سرویس‌دهی منظمی را به آنها انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: تعداد ۵۰ دستگاه خودرو با حمایت شورای شهر و شهرداری مشهد تهیه شده که مجهز به صندلی چرخان است و برای سرویس‌دهی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف تاکسیرانی مشهد سرویس‌دهی مناسب به زائران و مجاوران و دانش‌آموزان است، اظهارکرد: خودروهای سرویس مدارس باید دارای بیمه حمل ونقل، کارت معاینه فنی و سیستم سرمایش و گرمایش باشد تا رفاه دانش‌آموزان تامین شود.

محبی در خصوص نحوه نظارت و بازرسی سرویس مدارس شهر مشهد، گفت: گشت های مشترک با حضور پلیس راهور، آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی و شرکت مربوطه به صورت اتفاقی و از پیش تعیین نشده حضور پیدا می‌کنند و نحوه فعالیت سرویس‌های دانش آموزی را رصد و بررسی می کنند.

وی تصریح کرد: در سازمان تاکسیرانی مشهد بیش از ۱۰۰ نفر بازرس کنترل و نظارت بر عملکرد سرویس مدارس را عهده‌دار هستند.

کد خبر 389222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.