اکران طرح «سینما کتاب» از امروز در شیراز

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در شیراز، امسال توانستیم گام‌های جدی و مهمی برای گسترش مطالعه و فرهنگ کتابخوانی برداریم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها بهره خواهیم برد.

به گزارش ایمنا، جمشید رضایی با بیان اینکه هنر یکی از مهمترین ابزارهایی است که می‌توان برای تولید و گسترش عناصر فرهنگی از آن استفاده کرد، اظهار کرد: سینما در این میان حرف‌های جدی برای گفتن دارد، پیوند عمیق میان هنر هفتم، سینما با کتاب در قالب فیلم‌های اقتباسی از رمان‌های بزرگ، انکارناپذیر است و فرصتی مناسب برای آشتی دادن مردم با کتاب را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به طرفداری مردم از برخی فیلم‌ها در صورت مطلع شدن از منبع و کتابی که فیلم بر اساس آن ساخته شده، به مطالعه ترغیب می‌شوند.

رضایی ادامه داد بر همین اساس طرحی با عنوان «سینما کتاب» با محوریت اکران فیلم‌های اقتباسی جهان برنامه‌ریزی شده است که از امروز -پنجشنبه۲۱ شهریور ماه- همزمان با روز ملی سینما کلید می‌خورد.

وی با بیان اینکه در این برنامه علاوه بر اکران فیلم‌های اقتباسی، کتاب مورد نظر معرفی و مباحثی در خصوص تولید فیلم نیز به مخاطبان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین کتاب مورد نظر در نمایشگاهی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا بتوانند در صورت تمایل آن را تهیه کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره با تداوم این طرح در طول سال، گفت: اولین اکران «سینما کتاب» ساعت ۱۷ امروز (پنجشنبه) با اکران فیلم "فارست گامپ" که از رمان موفقی به همین نام اقتباس شده است، در فرهنگسرای سلامت واقع در بوستان ملت معالی آباد انجام می‌شود و تا پایان سال حداقل ۳۰  اجرا را در مراکز فرهنگی و سینماهای شیراز تجربه خواهد کرد.

کد خبر 389219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.