۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
آرزوی مادر شهیدی که مستند شد

کارگردان فیلم مستند «بی سرنشین» گفت: ایده ساخت این فیلم، از یک مادر شهید و آرزوی او برای شرکت در پیاده روی اربعین شروع شد و بعد به ویلچری رسیدیم که یادگار تنها پسرش بود و این فیلم بر همین اساس ساخته شد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی فکریان در خصوص ایده فیلم "بی سرنشین" اظهار کرد: ایده ساخت این فیلم، از یک مادر شهید و آرزوی او برای شرکت در پیاده روی اربعین شروع شد و بعد به ویلچری رسیدیم که یادگار تنها پسرش بود و این فیلم بر همین اساس ساخته شد.

وی اضافه کرد: ما می‌خواستیم از کلیشه‌هایی که در این موضوع (پیاده‌روی اربعین) بود در فیلم فاصله بگیریم و از زاویه‌ای جدید به این رخداد بپرداریم. برای همین با وجود مصاحبه‌هایی که با افراد داشتیم؛ در مرحله تدوین تصمیم گرفتیم که از هیچ‌گونه مصاحبه‌ای استفاده نکنیم و به وسیله پیام‌های تلگرامی که بین شخصیت‌ها جابجا می‌شوند به کارمان داستان بدهیم تا مخاطب با آن همراه شود. چرا که دوربین مخفی فی‌نفسه داستان محور نیست و بر موقعیت‌های مختلف استوار است.

سازنده بی سرنشین درباره زمان ساخت و معرفی عوامل فیلم عنوان کرد: بودجه ساخت فیلم از طریق دفتر خودمان و کاملا شخصی تامین شد و نیازی به دریافت مجوز خاصی نبود. مراحل ایده پردازی و فیلمنامه ابتدایی حدود یک ماه طول کشید، و مرحله تولید هم دو هفته زمان برد. که به دلیل شرایط آنجا بسیار کار دشواری بود. مرحله تدوین هم حدود  پنج ماه طول کشید.

فکریان در خصوص جشنواره مستند سیما اظهار کرد: جای چنین جشنواره‌هایی که به فیلمسازهای مستقل اجازه دیده شدن آثارشان در تلویزیون را بدهد، در رسانه ملی ما بسیار خالی بود که خوشبختانه این جشنواره آن را محقق کرده است و امیدوارم که هرسال با شکوه تر برگزار بشود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 389216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.