خودکشی دختر ۱۶ ساله/ اعتبار رتبه‌بندی معلمان صرف پرداخت معوقات نمی‌شود

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های کیش، خبری جدید از پرداخت معوقات فرهنگیان و رتبه‌بندی آنها، ۲کشته و ۳ مجروح بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با کامیون، افزایش عجیب سرطان روده در جوانان و سفر مسئولان فیفا به ایران برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه عناوین بسته خبری اجتماعی ۲۱ شهریورماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دختر نوجوان درغرب تهران وقتی با مخالفت خانواده اش در خصوص پوشیدن لباس هایش قرار گرفت، برای پایان دادن به این اختلافات دست به اقدامی مرگبار زد.

 چندی پیش دختر ۱۶ ساله با یک پسر نوجوان آشنا شد و با گذشت زمان دوستی آن‌ها به یک عشق هیجانی تبدیل شد تا جایی که این دختر نوجوان به خاطر پوشش و طرز رفتارش با خانواده اش دچار اختلاف شد. دختر نوجوان که تحت تاثیر رفتارهای پسر مورد علاقه اش قرار گرفته بود، رفتار و پوشش اش تغییر کرده و همین باعث شده بود تا خانواده اش با او درگیر شوند و مخالف ادامه رفتارهای او شوند تا این که دختر نوجوان برای رهایی از این اختلافات تصمیم عجیبی گرفت.

سقوط مرگبار

ساعت ۱۵ دقیقه بامداد دیروز (۲۰ شهریور) ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض تهران از سقوط مرگبار دختر نوجوانی از بالای یک ساختمان چهار طبقه در غرب تهران مطلع شدند. بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس و امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. در ابتدا تیم پزشکی با بررسی‌های ابتدایی مرگ دختر نوجوان را تایید کردند. ماموران در ادامه پس از هماهنگی با بازپرس ویژه قتل تحقیقات را برای یافتن انگیزه این مرگ تلخ آغاز کردند.

خانواده دختر ۱۶ ساله ادعا کردند، دخترمان پس از دوستی با پسر جوان لباس‌های نامناسب می‌پوشید و با تمام مخالفت‌هایی که از سوی ما بود او به رفتارهایش ادامه می‌داد و دخترمان تحت تاثیر حرف‌های پسر جوان بود. خانواده وی اظهار کردند، شامگاه سه شنبه بود که بر سر پوشش با دخترمان بحث کردیم تا این که در نخستین دقایق بامداد صدای عجیبی شنیدیم و وقتی به دنبال صدا رفتیم متوجه شدیم دخترمان خودش را از بالای ساختمان به پایین انداخته است. بنا بر این گزارش، بازپرس ویژه قتل در این پرونده دستور داد تا جسد دختر نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

فیفا برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ به ایران می‌آید

گروهی از سوی فیفا راهی تهران خواهند شد تا شرایط میزبانی ایران را برای این دیدار با کامبوج بررسی کنند.

رویترز خبرداد که به زودی هیاتی از سوی فیفا وارد ایران می‌شود تا شرایط میزبانی و آمادگی ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه را بررسی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف کامبوج برود. این دیدار پنج شنبه ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه‌پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل در شبانه روز گذشته به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی افزود: گردوغبار ناشی از این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به شش هزار متر کاهش داد و شرایط کیفی هوا را ناسالم کرد، وزش باد شدید در زهک نیز موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۴۰۰۰ متر کاهش یافت.

خبری جدید از پرداخت معوقات فرهنگیان و رتبه‌بندی آنها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قرار نیست اعتبار رتبه‌بندی معلمان صرف پرداخت معوقات شود، گفت: این بودجه محفوظ است که طی یک تا دو هفته آینده با نهایی شدن آیین نامه قطعاً در محل خود هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل جدول شماره ۹ قانون برنامه و بودجه۹۸، دو هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است، گفت: ۵۰ درصد این بودجه به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و ۵۰ درصد دیگر نیز در شرف تخصیص است. وی افزود: طبق ابلاغیه سازمان برنامه، این بودجه برای رتبه‌بندی است و قابلیت هزینه‌کرد در جای دیگری ندارد.

وی افزود: بنابراین این موضوع که قرار است بودجه رتبه‌بندی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان صرف بشود تایید نمی‌شود.

۳۰۰ یتیم گیلانی در ایام محرم تحت حمایت خیران قرار گرفتند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰۰ یتیم و فرزندان محسنین گیلانی در ایام محرم خبر داد و گفت: ۲۵۰ خیر در این ایام به خانواده کمیته امداد گیلان اضافه شدند.

عباس اهرابی با اشاره به لزوم حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۶۶۳ یتیم با ۱۳ هزار و ۳۳۰ حامی و ۴ هزار و ۵۵۱ فرزند محسنین با ۶ هزار و ۲۴۵ حامی تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

وی از مشارکت ۲۵۰ حامی جدید در ایام شهادت امام حسین(ع) با کمیته امداد استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: این نیکوکاران که به‌تازگی به جمع خانواده کمیته امداد استان گیلان پیوستند از حدود ۳۰۰ یتیم و فرزند محسنین حمایت می‌کنند.

۲کشته و ۳ مجروح بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با کامیون

رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی از ۲ کشته و ۳ مجروح بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با کامیون در محور "ماکو - بازرگان"، خبر داد.

سرهنگ علی سعیدی گفت: برابر اعلام فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور "ماکو- بازرگان"، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه گروه های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که این تصادف بین خودرو پژو ۴۰۵ و کامیون رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه دلخراش، راننده ویکی از سرنشین های سواری پژو ۴۰۵، به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شدند، تصریح کرد: ۳ سرنشین دیگر پژو ۴۰۵ مصدوم که به کمک ماموران امدادی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

وجود ۵۵۰۰ دانش آموز استثنایی در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان از کمبود نیروی توانبخش در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموزان استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند.

مریم حجتی نسب افزود: پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموزان استثنایی در سیستان وبلوچستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد قریب به سه هزار نفر در مدارس استثنایی و تعدادی از دانش آموزان گروه های آسیب دیده شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و اوتیسم های باهوش عادی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: در راستای آموزش و یادگیری دانش آموزان استثنایی ۵۷ مدرسه و مرکز اختلالات یادگیری در استان وجود دارد که از این میزان هفت مرکز اختلال یادگیری و ۵۰ مدرسه به ضمیمه پنج کلاس می باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: ۶۱۷ نیرو در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد نیروهای توانبخش اندک بوده و به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند.

کشف ۴۳ تن شیر خشک قاچاق در"سراوان"

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از کشف ۴۳ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی در شهرستان سراوان خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش شیر خشک ها را، ۱۱ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه خودروها توقیف و افراد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

پراید، بیشترین آسیب در تصادفات را دارد

رییس پلیس راهور ناجا: بیشترین آسیب در تصادفات در حوزه پراید است و خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد

سردار سید کمال هادیانفر گفت: ۹۲ درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است و اگر رانندگان ایمن رانندگی کنند قطعاً آسیب نمی‌بینند، اما به هر صورت خطای انسانی موجب تصادف می‌شود و در حوزه پراید در هر تصادف ۳ و ۸ دهم آسیب می‌بینند، یا جان خود را از دست می‌دهند و یا مجروح می‌شوند.

وی گفت: موضوع در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده شده و با توجه به اینکه وزارت صمت، سازمان محیط زیست و پلیس در شماره گذاری نقش دارند طبق توافق به سایپا گفته‌ایم که تعهداتش را در سال ۹۸ به پایان رساند و از سال ۹۹ دیگر پراید شماره گذاری نخواهد شد.

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده پایگاه دریابانی از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شناور و توقیف ۵ شناور صید غیرمجاز در آب های اقتصادی کیش خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پایگاه دریابانی این فرماندهی با انجام ماموریت طرح کنترل آب های انحصاری اقتصادی، یک فروند شناور با ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف و ۶ خدمه این شناور را برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش افزود: در هفته گذشته ۵ شناور صیادی غیرمجاز که با ۱۱ هزار متر تور غیر مجاز، اقدام به صید ۴ تن انواع ماهی کرده بودند را توقیف و ۲۷ صیاد متخلف هم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

وی افزود: ماموران پایگاه دریابانی کیش تاکنون ۱۶ فروند شناور حامل سوخت قاچاق را توقیف کردند که در این عملیات ها ۱۸۰هزار لیتر سوخت قاچاق کشف وضبط و۵۴ نفرخدمه آنها نیز دستگیر شدند.

افزایش عجیب سرطان روده در جوانان

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ در بین جوانان سراسر جهان رو به افزایش است.

نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد سرطان روده بزرگ در جوانان سراسر جهان رو به افزایش است و میزان آن در بین افراد مسن نیز بیشترشده است.

محققان میزان سرطان روده بزرگ را در بین افراد زیر و بالای ۵۰ سال در ۳۶ کشور در شش قاره بررسی کردند و مشخص شد، استرالیا، کانادا، آلمان، نیوزلند و ایالات متحده اختلاف جدی بین نرخ ابتلا در افراد مسن و بیماران جوان داشتند.

کره جنوبی بدترین میزان سرطان روده بزرگ را در بین جوانان داشت که هر ساله ۴.۲ درصد افزایش می‌یابد؛ نرخ ابتلا به این سرطان فقط در میان جوانان سه کشور اتریش، ایتالیا و لیتوانی کاهش یافته است.

کد خبر 389212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.