آغاز اجرای طرح آرشیو الکترونیک شهرداری مبارکه

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه گفت: برای نخستین بار طرح آرشیو الکترونیک بایگانی پرونده‌های موجود در این شهرداری در بخش‌های مختلف با بهره‌گیری از دانش روز آغاز شد.

به گزارش ایمنا، سعید باقری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس این طرح که در راستای دولت و شهروند الکترونیک و همچنین طرح جامع ساماندهی و یکپارچه‌سازی بایگانی انجام می‌شود، حدود ۷۰ هزار سند و پرونده موجود در شهرداری، اسکن و بایگانی می‌شود.

وی آرشیو الکترونیکی را یک راهکار جامع و هوشمندانه برای تغییر بایگانی‌های سنتی به الکترونیک دانست و تأکید کرد: این اقدام دسترسی سریع، مدیریت بهینه، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌های سازمان در نگهداری اسناد را به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با اشاره به اهمیت و جدیت در اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۸، ادامه داد: مکانیزه کردن پرونده‌ها برای استفاده هرچه بیشتر از فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های روز و افزایش دقت و سرعت پاسخگویی به شهروندان، یکی از برنامه‌های مهم در دستور کار حوزه اداری است.

باقری گفت: با اجرای این طرح حدود ۷۰ هزار سند و پرونده موجود اسکن و بایگانی می‌شود.

وی استقرار این سامانه را باعث دسترسی کاربران به اسناد و مدارک موردنیاز در اسرع وقت و در نتیجه انجام سریع امورات اداری ارباب‌رجوع دانست و گفت: آرشیو الکترونیک امکان مفقودی و سوءاستفاده احتمالی از مدارک موجود در پرونده را به کمترین میزان خواهد رساند به‌علاوه این اقدام در جهت دسترسی بهتر به پرونده‌ها از طریق اتوماسیون اداری و کم کردن هزینه‌های کاغذ انجام‌شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه همچنین ساماندهی، اسکن و ذخیره‌سازی اطلاعات پرونده‌های املاک و درنهایت حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها را از دیگر اهداف این پروژه بیان کرد و ادامه داد: پروژه ساماندهی پرونده‌های شهرسازی با استفاده از ظرفیت داخلی شهرداری و با کمترین هزینه در حال انجام است.

باقری گفت: حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها، افزایش امنیت اطلاعات پرونده‌های موجود و جلوگیری از دست‌کاری، مفقود و مخدوش شدن احتمالی اوراق و اطلاعات، ساماندهی پرونده‌های املاک و شهرسازی، ایجاد بانک اطلاعاتی پرونده‌ها باقابلیت ایجاد دسترسی در همه حوزه‌های شهرداری، قابلیت به‌روزرسانی و دسترسی سریع به فایل الکترونیکی پرونده در صورت اضافه شدن اطلاعات جدید (اوراق جدید، دستورات و هامش نویسی)، از دستاوردهای بایگانی الکترونیک محسوب می‌شود.

کد خبر 389209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.