به گزارش ایمنا، سعید باقری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس این طرح که در راستای دولت و شهروند الکترونیک و همچنین طرح جامع ساماندهی و یکپارچهسازی بایگانی انجام میشود، حدود ۷۰ هزار سند و پرونده موجود در شهرداری، اسکن و بایگانی میشود.
وی آرشیو الکترونیکی را یک راهکار جامع و هوشمندانه برای تغییر بایگانیهای سنتی به الکترونیک دانست و تأکید کرد: این اقدام دسترسی سریع، مدیریت بهینه، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و همچنین کاهش هزینههای سازمان در نگهداری اسناد را به همراه خواهد داشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با اشاره به اهمیت و جدیت در اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۸، ادامه داد: مکانیزه کردن پروندهها برای استفاده هرچه بیشتر از فناوری اطلاعات و تکنولوژیهای روز و افزایش دقت و سرعت پاسخگویی به شهروندان، یکی از برنامههای مهم در دستور کار حوزه اداری است.
باقری گفت: با اجرای این طرح حدود ۷۰ هزار سند و پرونده موجود اسکن و بایگانی میشود.
وی استقرار این سامانه را باعث دسترسی کاربران به اسناد و مدارک موردنیاز در اسرع وقت و در نتیجه انجام سریع امورات اداری اربابرجوع دانست و گفت: آرشیو الکترونیک امکان مفقودی و سوءاستفاده احتمالی از مدارک موجود در پرونده را به کمترین میزان خواهد رساند بهعلاوه این اقدام در جهت دسترسی بهتر به پروندهها از طریق اتوماسیون اداری و کم کردن هزینههای کاغذ انجامشده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه همچنین ساماندهی، اسکن و ذخیرهسازی اطلاعات پروندههای املاک و درنهایت حذف گردش فیزیکی پروندهها را از دیگر اهداف این پروژه بیان کرد و ادامه داد: پروژه ساماندهی پروندههای شهرسازی با استفاده از ظرفیت داخلی شهرداری و با کمترین هزینه در حال انجام است.
باقری گفت: حذف گردش فیزیکی پروندهها، افزایش امنیت اطلاعات پروندههای موجود و جلوگیری از دستکاری، مفقود و مخدوش شدن احتمالی اوراق و اطلاعات، ساماندهی پروندههای املاک و شهرسازی، ایجاد بانک اطلاعاتی پروندهها باقابلیت ایجاد دسترسی در همه حوزههای شهرداری، قابلیت بهروزرسانی و دسترسی سریع به فایل الکترونیکی پرونده در صورت اضافه شدن اطلاعات جدید (اوراق جدید، دستورات و هامش نویسی)، از دستاوردهای بایگانی الکترونیک محسوب میشود.
نظر شما