علت دقیق آتش‌سوزی انبار کفش چرم نیاز به بررسی دقیق دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: علت آتش‌سوزی انبار کفش چرم توسط کارشناسان سازمان بررسی شده اما برای اعلام قطعی آن نیاز به بررسی‌های جامع و دقیق‌تری است.

اکبر دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آتش‌سوزی انبار کفش چرم، اظهار کرد: این آتش‌سوزی صبح روز -یکشنبه ۱۷ شهریورماه- اتفاق افتاد. که در ابتدا با اعزام سریع نیروهای سه ایستگاه به محل حریق در لحظات اولیه کنترل شد، در ادامه نیز ماموران سه ایستگاه دیگر به کمک آن‌ها رفتند و از سرایت حریق به مغازه‌ها و انبارهای دیگر جلوگیری کردند. البته تا حدودی به انبار پشتی این ساختمان آتش سرایت کرده است، اما با کمک ماموران آتش نشانی از گسترش بیشتر حریق جلوگیری شد.

وی در خصوص میزان خسارت مالی وارد آمده به این انبار، گفت: با توجه به اینکه این انبار تحت پوشش بیمه بوده است، میزان دقیق خسارت مالی وارد آمده را اداره بیمه برآورد می‌کند.

دشتی در خصوص علت این آتش‌سوزی ادامه داد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی علت را بررسی کرده‌اند اما به منظور جلوگیری از اجحاف در حق بازاریان، نیاز است بررسی‌های دقیق‌تر و جامع‌تری در این خصوص انجام شود که پس از نتیجه‌گیری کلی، علت آتش‌سوزی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اضافه کرد: در موضوع علت‌یابی حریق، احتمالات، حدس و گمانه‌زنی اصلا کار صحیحی نیست؛ باید رفتارشناسی حریق مطالعه شود و آثاری که حریق در اجسام و اشیا محل آتش‌سوزی بر جای گذاشته دقیقا بررسی شود تا بتوانیم علت آتش‌سوزی را بررسی کرد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به آتش‌سوزی اخیر بازار تبریز چه تمهیداتی برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی‌ در بازار و انبارهای تبریز اندیشیده‌اید، افزود: جلسات متعددی با کمک میراث فرهنگی، انجام و کارگروه تخصصی تشکیل شده است و در ارتباط با ایمنی بازار و تجهیزات سیستم‌های تشخیص و اعلام و اطفاء حریق به نتایجی رسیده‌ایم که در اسرع وقت اجرایی می شود، البته جزئیات دقیق‌تر این کارگروه‌ها را باید از سازمان میراث فرهنگی پیگیری کرد. همچنین دوره‌های آموزشی برای کسبه و بازاریان برگزار شده است تا نکات ایمنی و جلوگیری از بروز حادثه برای آن‌ها تشریح شود.

دشتی با اشاره به استقرار یک ایستگاه در بازار تبریز، خاطرنشان کرد: ایستگاه شماره ۱۱ مخصوص بازار ایجاد شده است و با توجه به اینکه معابر بازار تبریز تنگ و باریک است و خودروهای بزرگ نمی‌تواند در آن محل تردد کند به همین منظور از موتورهای چهارچرخ برای این کار استفاده می‌شود و تجهیزاتی که در این ایستگاه وجود دارد، مختص بازار است.

کد خبر 389182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.