اصفهان مرکز مبادلات خواروبارفروشی کشور می‌شود/ملاقات مردمی با ساکنان منطقه ۱۳

شهردار اصفهان گفت: واحدهای مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره بار می‌تواند مرکز تبادلات تجاری مهم کشور در عرصه خواروبار فروشی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه ۲۱ شهریورماه ۹۸ - در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: شهرداری در ایام عزدارای اباعبدالله الحسین(ع) همواره در کنار مردم بود و قبل از آغاز ماه محرم، با تشکیل ستاد شهر حسینی برنامه های زیادی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: قبل از آغاز ایام محرم جلسات آموزشی با هیئت‌های عزاداری شهر به منظور افزایش سطح ایمنی تکایا و مجالس عزاداری برگزار و مجوزهای لازم برای نصب داربست‌های ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های عزاداری را صادر کرد، همچنین با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه هماهنگی لازم را انجام داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ماه محرم تعداد ۲۵۰۰ پرچم سیاه و سبز در سطح شهر توسط شهرداری نصب شد، تصریح کرد: ارایه ۵۰۰ کپسول اطفاء حریق به هیئت‌های مذهبی، صدور یک هزار مجوز نصب داربست برای ایستگاه‌های صلواتی، ۲۷۰۰ سرویس اتوبوسرانی به هیئت‌های مذهبی شهر، فعالیت ۲۵۰۰ پاکبان برای پاکسازی محیط‌های عزاداری و اطراف مساجد همچنین جمع‌آوری بیش از ۲۵۰۰ تن پسماند در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر اقدامات در این ایام به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در محل گلستان شهدا نیز اقدامات زیادی انجام شد تا مردم در فضایی مناسب به عزاداری بپردازند.

نوروزی گفت: شهرداری اصفهان از امروز به استقبال فصل بازگشایی مدارس رفته و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است تا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطار شهری برای ارائه خدمات مناسب جهت سهولت در رفت و آمد دانش‌آموزان آماده شود.

وی در ادامه توصیه کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان برای حمل ونقل حتی‌الامکان از مترو استفاده کنند زیرا کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد.

پروژه‌های عمرانی شهر روی ریل پیشرفت

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهر در مسیر پیشرفت قابل قبولی قرار گرفته و هر کجای شهر را نگاه کنیم پروژه‌هایی در حال اجرا است.

شهردار اصفهان گفت: عملیات حفاری خط دو متروی اصفهان از دارک آغاز شده و تا پنجشنبه هفته آینده دستگاه TBM (حفار) از ایستگاه دارک به زینبیه می‌رسد و از آن عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به احداث حلقه حفاظتی شهر یا همان رینگ چهارم، گفت: رینگ چهارم شهر با سرعت در حال احداث است و سه منطقه ۱۰، ۱۴ و ۱۵ در خصوص آزادسازی مسیر آن فعالیت دارند.

نوروزی گفت: عملیات آزادسازی مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۰ به اتمام رسیده، در منطقه ۱۴ رو به اتمام است و منطقه ۱۵ نیز عملیات آزادسازی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: از مجاورت کارخانه قند تا جاده فرودگاه حدود هفت هزار مترمربع در عرض ۷۰ تا ۸۰ متر باید آزادسازی شود که در این راستا جلسه‌ای با معتمدان محلی منطقه ۱۵ برگزار و یکی از مباحث مطرح شده همراهی شهروندان در آزادسازی مسیر رینگ چهارم بود تا دسترسی برای امکانات رینگ زودتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: روز گذشته جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، در محل نمایشگاه بزرگ اصفهان تشکیل شد و از روند احداث و پیشرفت قابل توجه این پروژه بازدید کردیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سهامدار بخش عمده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان شهرداری است، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح نمایشگاهی هستیم که می‌تواند مرکز تحول تجاری، گردشگری، رونق و اشتغال در اصفهان و تاثیرگذار در بخش‌های مختلفی از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف باشد.

برای آرامش در شهر باید چاره‌ای اندیشید

وی گفت: در خصوص کاهش ترافیک باید راهکارهایی ارائه شود تا حجم ترافیک در شهر کاهش یافته و ترددها تسهیل و آرامش در شهر ایجاد شود.

نوروزی با بیان اینکه یکی از مشکلات ترافیکی در شهر مربوط به تجمع برخی مشاغل و صنوف در شهر است، افزود: در این ارتباط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان محلی را در میدان مرکزی میوه و تره بار فراهم کرده و ۱۱۱ واحد احداث کرده تا عمده فروشان خوارو بار و خشکبار خیابان‌های جهاد، عبدالرزاق و ولی‌عصر(عج) به این محل نقل مکان کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای بهره‌برداری از این واحدها آغاز شده البته نیاز به همکاری کسبه نیز داریم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: واحدهای مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره بار می‌تواند مرکز تبادلات تجاری مهم کشور در عرصه خوار و بار فروشی باشد که امیدواریم با همکاری مردم شاهد چنین مرکزی در شرق اصفهان باشیم تا آن منطقه تحت تاثیر این تحولات رونق خوبی پیدا کند.

راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه و سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه

وی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که از دریافت هزینه اضافه به دلیل نداشتن شارژ کارت‌های بلیت اتوبوس گلایه داشت، گفت: تلاش می‌کنیم تا بین شهروندان به ویژه بین رانندگان و مسافران مودت و دوستی افزایش پیدا کند و رابطه خوبی برقرار باشد.

نوروزی تاکید کرد: نداشتن شارژ کارت بلیت نباید منجر به مشاجره بین مسافر و راننده شود زیرا شایسته شهروندان اصفهانی نیست.

وی ادامه داد: به طور معمول هنگامی که شارژ کارت بلیت مسافران به اتمام می‌رسد، راننده از کارتی که در اختیار دارد، استفاده می‌کند، البته بازرسان کارت بلیت‌ها نیز امکان شارژ کارت بلیت مسافران را دارند.

شهردار اصفهان با اشاره به انعقاد قراردادی با شرکت "صا ایران" خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه (AFC) و سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه (AVL) نصب و راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه شود.

وی اظهارکرد: با اجرایی شدن سیستم‌های جدید حتی اگر کارت بلیت شارژ نداشته باشد، تا سه مرتبه امکان استفاده از کارت وجود دارد زیرا پس از شارژ مجدد میزان بدهی شهروند کسر خواهد شد.

توزیع عادلانه خدمات مورد توجه مدیران شهری است

نوروزی با اشاره به نارضایتی شهروندان از اجرا نکردن پیاده‌روسازی خیابان معلم واقع در خیابان حکیم شفاهی دوم، گفت: در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای پیاده روسازی این خیابان پیش‌بینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون پروژه‌های پیاده روسازی در بسیاری از خیابان‌های منطقه ۱۰ از جمله ضلع شمالی خیابان جی، خیابان فرسان و عسکریه انجام شده است، گفت: در خیابان عسکریه یک پارکینگ مشارکتی در حال احداث بوده تا مشکلات ترافیکی خیابان کاهش یابد.

شهردار اصفهان از تکمیل پروژه خیابان‌سازی خیابان هفت تیر واقع در خیابان پروین اعتصامی خبر داد و افزود: توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر مورد توجه مدیران شهری است.

وی با اشاره به دلیل آسفالت نشدن خیابانی در مجاورت مسجد قدس واقع در عاشق آباد منطقه ۱۲، اظهار کرد: در حال حاضر خیابانی در شهر وجود ندارد که آسفالت نشده باشد، حتی در محله حصه نیز تمام معابر آسفالت شده است، از این رو احتمال اینکه این خیابان در محدوده حریم منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان و زمین‌های کشاورزی باشد، وجود دارد و باید بررسی لازم توسط مدیر منطقه انجام شود.

نوروزی تاکید کرد: اگر این خیابان در محدوده شهر باشد و مورد بی‌توجهی قرار گرفته، باید در اسرع وقت حتی به قیمت تعطیلی پروژه دیگر، آسفالت شود و از صبح روز شنبه انجام آسفالت آن در دستور کار قرار گیرد.

ملاقات مردمی با اهالی منطقه ۱۳

وی با اشاره به راهکارهای ارتباط مستقیم شهردار با شهروندان و اختصاص یک شماره تلفن همراه در این باره، گفت: برای ارتباط مستقیم با مردم بدون اطلاع قبلی به مناطق ۱۵ گانه شهرداری مراجعه و پشت میز خدمت با مردم گفت و گو می‌کنم.

شهردار اصفهان با اشاره به دیدارهای مردمی خود در مناطق ۱۵ گانه شهر بر اساس برنامه ریزی انجام شده، گفت: روز ۳۱ شهریور ماه در منطقه ۱۳ با اهالی این منطقه دیدار مردمی خواهم داشت.

وی گفت: البته شهروندان می توانند با استفاده از سایر روش‌ها از جمله تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند، همچنین صندوق صوتی برای ارتباط با شهروندان تعبیه شده است.

نوروزی تاکید کرد: اینکه ساعاتی برای تماس مستقیم شهروندان در نظر گرفته شود باید بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: هرچه ارتباط شهردار با شهروندان افزایش یابد، می‌توانیم از مشکلات و نظرات شهروندان مطلع و در جهت رفع آنها گام برداریم و قطعا خدمت گذاری به مردم راحت‌تر و منطقی‌تر خواهد شد.

برای تعریض خیابان هدایت باید بررسی بیشتری انجام شود

شهردار اصفهان با اشاره به حجم زیاد ترافیک و تردد خودروها در خیابان دو طرفه هدایت واقع در خیابان باهنر، گفت: تعریض این خیابان با مشکل تملک و آزادسازی مواجه است زیرا اکثر زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای و بدون سند بوده و آزادسازی آنها کاری بسیار دشوار است و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود زیرا معتقدیم گاهی به دلیل یک بی‌دقتی سال‌ها یک پروژه معطل می‌ماند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان شیخ فائض نیز تصریح کرد: در خیابان شیخ فائض علاوه بر مادی، عرض خیابان کم و منازل مسکونی وجود دارد که باید با مردم توافق و مسایل را به نحوی رفع کنیم تا این دغدغه‌ها برطرف شود.

گلوگاه‌های مناطق ۱۵ گانه شناسایی شود

نوروزی تاکید کرد: امسال به مدیران مناطق ۱۵ گانه شهر ماموریت داده شده تا گلوگاه‌های منطقه خود را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنند.

وی در پاسخ به سؤال شهروند دیگری که از نبود تقاطع در بزرگراه شهید چمران گلایه داشت، تصریح کرد: در ابتدا خیابان چمران و سپس خیابان‌های اشراق شمالی و جنوبی احداث شده است، اما از میدان لاله تا پل چمران علی‌رغم وجود فرعی‌های متعدد، محلی برای دور زدن خودروها وجود ندارد، از این رو طرح روگذر یا تقاطع مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

کد خبر 389174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.