با چشم‌اندازی جهانی برای رشد سینما حرکت می‌کنیم

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر چه سینمای ما آینده روشنی دارد، اما تا استانداردهای جهانی فاصله‌ی بسیار زیادی داریم. اکنون چیزی حدود ۱۶ هزار صندلی در سینما داریم؛ اگر این تعداد به ۵۰ هزار صندلی برسد به استاندارد جهانی نزدیک می‌شویم.

محمدعلی جعفری، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وضعیت سینماها در اصفهان رو به رشد است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به خصوص در دولت‌های دهم و یازدهم رشد چشمگیری در سالن‌ها و ظرفیت سینماهای استان داشته‌ایم. تعداد صندلی‌های سینما رشد دو برابری داشته به گونه ای که امروز در اصفهان نزدیک به ۳۰ سینما و ۵۰ سالن نمایش فیلم داریم.

وی با بیان اینکه این آمار روز به روز در حال افزایش است، افزود: در شهرستان‌هایی که امکان دائر کردن سینما نداشت از سینمای سیار استفاده کردیم تا مردم بتوانند از سینما بهره‌مند شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه سینمای ما آینده روشنی دارد، اما تا استانداردهای جهانی فاصله‌ بسیار زیادی داریم. اکنون چیزی حدود ۱۶ هزار صندلی در سینما داریم؛ اگر این تعداد به ۵۰ هزار صندلی برسد به استاندارد جهانی نزدیک می‌شویم. باید با این چشم انداز پیش برویم تا مردم بتوانند به راحتی از امکانات سینما بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیاری در زمینه افزایش ظرفیت سینماها انجام شده است و بخش خصوصی نیز برای ساخت سالن سینما تشویق شده و این بسیار خوشحال کننده است.

سیاستگذاران تمرکز را از پایتخت بگیرند

وی با اشاره به فعالیت های سینمایی استان اظهار کرد: فعالیت‌های خوب در بخش مستندسازی داشته‌ایم و در بسیاری موارد بخش خصوصی از این فعالیت‌ها حمایت و در برخی موارد صدا و سیما این فیلم‌ها را خریداری می‌کند و گاهی این فیلم‌ها برای جشنواره‌های خارج کشور ساخته می‌شوند و فروش خوبی دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید حوزه فیلم های بلند سینمایی را جدی تر پیگیری کنیم، افزود: بیشتر امکانات در پایتخت متمرکز شده است. اگر استان‌های دیگر را نیز بررسی کنید متوجه می‌شوید که اتفاق چندانی در مراکز کلانشهرهایمان نیفتاده است.

جعفری افزود: زمانی که اکثر امکانات و خدمات در پایتخت وجود داشته باشد باعث مهاجرت بسیاری از آدم‌های مستعد به پایتخت و از میان رفتن استعداد عده‌ای دیگر می‌شود و تمرکززدایی از پایتخت می‌تواند در ارتباط با بخش سینما و حمایت از فیلمسازان شهرهای دیگر راهگشا باشد؛ باید در سیاستگذاری کلان کشور متوجه شوند که تمرکز را از پایتخت بگیرند و استان‌ها و شهرستان‌ها را تقویت کنند.

کد خبر 389171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.