احداث ۳۵۰ هزار مترمربع مسیر پیاده‌ و دوچرخه در سبزوار

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار گفت: در راستای حوزه حمل و نقل پاک در یک سال اخیر، احداث حدود ۳۵۰ هزار مترمربع مسیر پیاده‌راه و دوچرخه در سبزوار در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، جعفر صائمی‌نسب با بیان اینکه امروزه آلودگی هوا به عنوان چالشی جدی کلانشهرها و شهرهای کوچک را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: رهایی از این چالش جز با گسترش حمل و نقل پاک و تمرکز بر سیاست‌های انسان محور در توسعه شهرها، ارتقای کیفیت زندگی و بهبود وضعیت محیط زیست امکانپذیر نیست.

وی عنوان کرد: به موازات ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و اجرای پروژه‌های عمرانی با فرهنگ‌سازی مناسب می ‌توان در راستای فراگیر شدن حمل و نقل پاک و ترغیب شهروندان اقدامات اجرایی را به عمل آورد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار اضافه کرد: تحقق جدی و عملیاتی این موضوع می‌تواند در قالب پویش‌های مختلف مردمی همچون هم‌پیمایی و هم‌رکابی با دوچرخه و احداث مسیرهای دوچرخه و پیاده‌راه پیگیری شود.

صائمی تصریح کرد: شهرداری سبزوار در راستای اجرایی شدن این طرح ملی و توسعه حمل و نقل همگانی در یک سال اخیر اقدام به احداث پیاده‌راه‌های سربداران(ضلع شمال و جنوب)، شریعتمداری، سلامت، طراوت در مجموع به طول حدود ۳۲ هزار مترمربع، پیاده روسازی معابر(خیابان‌های نهضت، ابن یمین، ۲۲ بهمن، کاشفی، ایثارگران و…) به طول ۴۹ هزار متر مربع، ایجاد و آغاز احداث مسیر دوچرخه پارک طراوت، قصبه، هنر، بلوار سربداران، ضلع جنوب باغ ایرانی، ضلع جنوب بزرگراه ابریشم در مجموع به طول بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع کرده است.

وی آغاز عملیات اجرایی مسیر دوچرخه ضلع جنوب خیابان حافظ توحید شهر به طول سه هزار مترمربع، احداث و آسفالت پارکینگ نشاط به طول یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع، آسفالت پارکینگ شهید پروانه به طول هزار و ۲۵۰ مترمربع، احداث دو مرکز معاینه فنی خودرو سبک با همکاری بخش خصوصی و خط کشی ۱۲۳ کیلومتر از معابر و خیابان‌ها را از دیگر اقدامات شهرداری سبزوار در حوزه حمل و نقل پاک برشمرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار با اشاره به تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مسیر به تعداد ۸۰ مورد و تجهیز خیابان‌ها به علائم ترافیکی، گفت: نظارت بر یک‌هزار و ۱۴۰ دستگاه تاکسی، ۱۴۰ دستگاه بی‌سیم و ۱۰۰ دستگاه آژانس، نظارت بر فعالیت ۱۰۳ دستگاه اتوبوس برون شهری پایانه مسافربری، ایجاد و افتتاح سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهری شهرداری با هدف ارتقای سطح خدمات در حوزه حمل و نقل و ترافیک، همکاری با دوستداران محیط‌زیست در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو، همکاری با پلیس راهور جهت اجرای طرح‌های مرتبط از قبیل کاهش آلودگی هوا، کنترل ناوگان بار و مسافر و مدیریت پارک حاشیه‌ای نیز از جمله اقداماتی بوده که شهرداری در طول یک سال اخیر انجام داده است.

وی به اجرای طرح‌های پیش‌روی شهرداری سبزوار در حوزه حمل و نقل پاک اشاره کرد و آغاز مطالعات پیاده‌راه خیابان بیهقی، پیگیری ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه حمل و نقل انسان محور، امکان سنجی تعیین معابر دارای پتانسیل جهت اختصاص و تسهیل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را از جمله آن برشمرد.

کد خبر 389164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.