اجرای طرح ویژه سازمان پارک‌ها به مناسبت بازگشایی مدارس

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طرح ویژه این سازمان به مناسبت بازگشایی مدارس با رویکرد هرس درختان، خشکه‌بری شاخه‌ها و لایروبی مادی‌ها تا قبل از مهرماه انجام و به پایان می‌رسد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس لازم است آماده‌سازی در بخش فضای سبز انجام شود.

وی افزود: از جمله مواردی که دستورالعمل آن به مناطق ۱۵ گانه و ناژوان ابلاغ شده، هرس و فرم‌دهی پرچین‌ها در معابر منتج به مدارس است تا علاوه بر زیبایی منظر، ایمنی تردد دانش‌آموزان نیز فراهم شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس نظافت و پاکسازی مادی‌ها و انهار به صورت ویژه انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال آب در رودخانه زاینده‌رود جاری بود، مادی‌ها در بخش‌های مختلف لایروبی و پاک‌سازی شده است.

وی با اشاره به خشکه‌بری درختان، گفت: در بعضی نقاط شهر درختان شاخه‌های خشک دارند که ممکن است باعث ایجاد خطر برای دانش آموزان شود، از این رو تأکید شده که خشکه‌بری درختان به ویژه در محل تردد دانش‌آموزان تا قبل از بازگشایی مدارس انجام شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: بعضی مدارس از کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درخواست بازدید از مدارس را دارند تا برای زیباتر شدن فضای سبز یا کاشت گیاهان مناسب پیشنهادات خود را ارائه کنند که این اقدام انجام و الگوی کاشت درخت و گل ارائه شد؛ حتی در بعضی مدارس اهدای گل صورت گرفت تا منظره داخل مدارس نیز در آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان زیبا باشد.

وی تاکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بر مبنای رسیدن به شهر پایدار، زیست‌پذیر و برنامه‌های محیط زیستی تنظیم شده است.

کد خبر 389156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.