ایجاد بیش از ۲۸ هزار نفر اشتغال توسط اصناف لنجان

رییس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان لنجان بیش از ۲۸ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدمهدی دهقانی در نشست با مسئولان این شهرستان با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی تولیدی در شهرها و روستاهای لنجان، اظهار کرد: شهرستان لنجان دارای یک هزار و ۹۵۰ واحد صنفی تولیدی است که ایجاد پنج هزار نفر اشتغال مستقیم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیشتر واحدهای تولیدی صنفی شهرستان در زمینه پخت شیرینی، نان، شیرمال، بستنی، تولید تیرچه و بلوک و خیاطی با موضوع تولید لباس های زنانه فعالیت دارند.

رییس اداره صمت شهرستان لنجان با اشاره به چالش های پیش روی اصناف، تصریح کرد: این واحدها همچون واحدهای صنعتی دارای مشکلات مالیاتی، کمبود نقدینگی، نبود رونق در فروش محصولات، کمبود مواد اولیه و نوسانات قیمت مواد اولیه هستند و نیاز است در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی شهرستان لنجان نیز گفت: لنجان را همواره شهرستانی صنعتی می دانستند و این در حالی است که این شهرستان در حوزه اصناف خدماتی جایگاه ویژه ای را در استان به خود اختصاص داده و اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرده اند.

دهقانی عنوان کرد: این شهرستان دارای شش هزار و ۹۲۲ واحد صنفی تولیدی_توزیعی بوده که ۱۶ هزار و  ۴۳۸ نفر اشتغال مستقیم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای صنفی شهرستان در زمینه توزیع خواروبار، گوشت، مرغ، خشکبار، لوازم یدکی خودرو، پوشاک، پارچه، کفش، میوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، خرازی، لوازم التحریر، مصالح، خدمات خیاطی زنانه و مردانه و املاک فعالیت دارند.

رییس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: دو هزار و ۱۳۳ واحد صنفی خدمات فنی نیز در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که هفت هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را ایجاد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: واحدهای خدمات فنی صنفی شهرستان در زمینه تراشکاری، جوشکاری، مکانیکی، نجاری، آرایشگری، عکاسی، فیلمبرداری و تعمیرات قطعات الکترونیکی و الکتریکی فعالیت دارند.

کد خبر 389152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.